Az 1999-es Genfi Autószalonon bemutatott Renault Avantime, a jelek szerint nem váltotja be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis mindössze napi 15 megrendelés érkezik a Lagardere Matra Automobile-nál készülő kupéra. Az űrtechnológiában, nehéziparban, médiában is érdekelt Lagarde az alacsony keresletre hivatkozva leállította az Avantime-ok gyártását és januárban megpróbálta eladni 900 főt foglalkoztató összeszerelő üzemét, ám ez a tárgyalások során kudarcba fulladt.
A jelek szerint a Lagarde azon elhatározása, hogy végleg hátat fordít az autóiparnak meglehetősen szilárd, ugyanis hétfőn megvált 1,26 százaléknyi Renault részesedésétől, részvényenként 38,95 euróért, továbbá bejelentették, hogy a Matra Automobile a jövőben nem kíván kocsikat gyártani.
A Renault, bár még nem kommentálta a Lagarde lépését, valószínűleg valamelyik saját üzemébe telepíti át az Avantime gyártását, ahogy ezt tette korábban az Espace esetében, amelyet szintén kénytelen volt átvenni a Matrától.