A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az ÁAK tervezete alapján dönt az autópályadíjak jövő évi emelésének mértékéről, illetve arról, hogy milyen konstrukcióban szedjék a díjakat az M1-es, az M3-as és az M7-es sztrádákon.
A szaktárca és az autópálya-kezelő is azt szorgalmazza, hogy a jövő évi díjrendelet már idén decembertől lépjen életbe, és 2005. január végéig tartson, így az autósok 14 hónapig használhatnák éves bérletüket 12 hónap helyett.
Az ÁAK javaslatai között szerepel a négynapos sztrádamatrica ismételt bevezetése, és külön számítások készülnek arról, hogy milyen hatásai lennének a bevételekre, ha nem csak nyáron, hanem az év egészében kaphatók lennének a négynapos tikettek. Az ezer forintos matricából június közepe és augusztus vége között 1,2 millió darabot adtak el, ami meghaladta az előzetes várakozásokat. Sőt a tíznapos jegyek értékesítésének visszaeséséből származó veszteséget is kompenzálta a négynapos matrica sikere.
A négynapos matricák 27 százalékát az M7-es, 26 százalékát pedig az M1-es körzetében adták el, Budapesten a matricák 24, az M3-as mentén pedig 19 százalékát értékesítették. A matricák 60-70 százalékát hazai, 30-40 százalékát pedig külföldi autósok vették meg - írja a Magyar Hírlap.