Dráma a harmadik futamon, így lett WTCR-bajnok Michelisz Norbert

WTCR, Michelisz Norbert, BRC Hyundai, Malajzia
MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, celebrating victory on the podium during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Malaysia, at Sepang from december 13 to 15 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert az ötödik helyen zárta a WTCR-sorozat utolsó, malajziai versenyhétvégéjének harmadik futamát, amivel megnyerte a sorozat összetett pontversenyét, miután egyetlen még esélyes kihívója, a rajt után az élen autózó argentin Esteban Guerrieri nem tudott végül pontot szerezni. Michelisz Norbert ezzel a magyar autósport történetének első olyan versenyzője, aki a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) égisze alatt rendezett sorozatban tudott bajnoki címet nyerni.

Az élről indulva magabiztosan megnyert első, és a szakadó esővel, balesetekkel, biztonsági autóval tarkított kaotikus második sepangi futam után Michelisz Norbert még mindig az összetett verseny éllovasaként várhatta az év utolsó versenyét. Közvetlen üldözője, és egyetlen kihívója, a második felvonást megnyerő argentin Esteban Guerrieri tízpontos hátrányból próbálta "levadászni" a magyar versenyzőt.

A harmadik futamon újra Micheliszé volt a pole pozíció, most viszont közvetlenül mellőle rajtolt Guerrieri, mögöttük pedig az a Mikel Azcona türelmetlenkedett, aki nagyon jól ment a második futamon. Michelisz "segítői", azaz két hyundaios márkatársa, Gabirele Tarquini és Augusto Farfus következett a spanyol után, az ő feladatuk volt, hogy hátulról védjék a magyar pilóta állásait.

Az utolsó futamra újra elállt az eső, ami egyértelműen Michelisz Norbert terveinek kedvezett. Tassi Attila a 12. helyről indult. A mezőny minden tagja 2+2 gumival indult: azaz elől száraz (slick), hátul pedig vizes gumik voltak feltéve.

A rajt előtt Michelisz arra panaszkodott, hogy a váltás után a Hyundai nem reagál a gázadásra, ami az Duna World studiójában ülő túraautó-versenyző, Nagy Dániel szerint akár komolyabb technikai hibára is utalhat. Reméltük, hogy nincs igaza a fiatal pilótának, de Michelisz és a csapatfőnök rádiózása nem volt valami biztató a felvezető kör alatt...

A rajttól megint Guerrieri jött el jobban, de nem csak ő, hanem Azcona is megelőzte Micheliszt, ami azt jelentette, hogy összetettben egy pont volt ekkor a magyar versenyző előnye riválisával szemben. A második körben a svéd

Johan Kristoffersson megelőzte Micheliszt, ami már Guerrieri bajnoki címét jelentette

(a győzelemért 25, a második helyért 20, a harmadikért 16, a negydikért 13 pont jár) ráadásul Farfus is kiesett. Az élen azonban Guerrierinek sem volt könnyű az élete, mert Azcona nagyon szorongatta, egyszer-kétszer be is nézett az argentin mellé a spanyol. A második körben Farfus balesete miatt bejött a biztonsági autó.

Két körrel később kiállt, Michelisz pedig valósággal nekiesett Kristfferssonnak, miközben Azcona átmenetileg megelőzte Guerriert, aki lecsúszott a pályáról, de hihetetlen lélekjelenléttel megfogta az autót.

Esteban Guerrieri a szezon utolsó méteréig harcolt Michelisz Norberttel az összetett elsőségért Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

De, amíg ők négyen egymást nyírták, addig megérkezett mögéjük a Ceccon, Tarquini, Vervisch trió, közben viszont Kristoffersson is megelőzte Guerrierit, akit ekkor már Michelisz kezdett el szorongatni. Sőt a hetedik köben meg is előzte az argentint, akinek a Hondája megadta magát, a műszerfalon folyamatosan villogott a hibaüzenet.

"A rohadt hűtő, elszállt a rohadt hűtőm, nem hiszen el, hogy ilyen van" – mondta érthetően dühösen az argentin a rádióban sűrűn használva az ismert négybetűs angol szót. Amire a boxból azt kapta vissza, hogy nyomja a gázt, ameddig bírja, és bíznak a csodában.

Mindez a hetedik körben történt, ahol Michelisz volt harmadik is, és miután Guerrieri visszaesett a 10. helyre, könnyűszerrel engedhette el Kevin Ceccont, mert már rajta volt az egyik keze a világkupa-trófeán.

Ezért a 120 cm magas trófeáért ment az öldöklő küzdelem:

Újabb két körre bejött a biztonsági autó, Guerrieri pedig kigurult a boxba, de nem állt be a garázsba, visszatért a pályára annak ellenére is, hogy a biztonsági autó távozása után az utolsó, 23. helyről eredt a többiek után, miközben Michelisz nyugodt tempóban autózott az ötödik helyen távol tartva magát mindenféle balhétól.

Az utolsó körök már nem Micheliszről szóltak, ott Ceccon és Azcona gyepálta egymást a második helyért, az utolsó pillanatok viszont igen: a magyar pilóta az ötödiik helyen célba érve megnyerte a WTCR-sorozat összetett bajnoki címét!

"Hihetetlen, nem is tudom, hogy mit mondjak. Elképesztő nap volt, de a vége jól sikerült. Hálás vagyok a családomnak, a csapatomnak, akik rengeteget segítettek. Mindenkinek köszönöm, aki mellettem állt az elmúlt tíz évben. A verseny alatt szinte fel sem fogtam, hogy mi is történik a pályán, csak tettem a dolgomat" – mondta legelső nyilatkozatában a friss bajnok.

A 2019-es WTCR-idény összetett versenyének végeredménye: 1. MICHELISZ NORBERT 370 pont, 2. Esteban Guerrieri (argentin) 349 pont, 3. Yvan Muller (francia) 326 pont, 4. Thed Björk (svéd) 295 pont... 24. Tassi Attila 56 pont

Mindent egy helyen az Eb-ről