A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

A NASA rendkívüli bejelentést tett, minden megváltozhat

Hatalmas áttörés történt, az idegen élet eddigI legerősebb bizonyítékára bukkant a NASA.

A NASA egy olyan szikladarabot talált a Marson, ami egy napon az idegen élet első egyértelmű bizonyítéka lehet.

Még egyelőre a NASA szakemberei nem jelentették be kétséget kizáróan az életre utaló jelek felfedezését, inkább csak mint lehetséges bizonyítékként tekintenek a legfrissebb felfedezésükre - írja a Bors.

A NASA Perseverance marsjárója egy olyan kőzetből fúrt mintát, amely olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek ősi mikrobiális tevékenységből származhatnak

- jelentette be csütörtökön az ügynökség.

„Ez pontosan az a fajta minta, amit találni akartunk” - mondta Katie Stack Morgan, a küldetés vezető tudósa a Business Insidernek.

A Cheyava Falls névre keresztelt kőzet három kritikus jellemzővel rendelkezik:

A fehér kalcium-szulfát erek egyértelműen bizonyítják, hogy valamikor víz futott át rajta, továbbá a szikla pozitív lett szerves vegyületekre, amelyek az élet szénalapú építőkövei.
A kőzet apró „leopárdfoltokkal” van tele, amelyek olyan kémiai reakciókra utalnak, amelyek a földi mikrobiális élethez kapcsolódnak. Azonban megállapították, mind a szerves anyag, mind a leopárdfoltok származhatnak nem biológiai folyamatokból is. Ezért a tudósoknak közelebbről meg kell vizsgálniuk a mintát a Földön.

Nem állítjuk, hogy van élet a Marson, de látunk valamit, ami meggyőző, mint lehetséges biosignatúra. Ez egy nagyon jelentős felfedezés

- mondta Stack Morgan.

Korábban a Holdon tettek a NASA szakemberei új felfedezést.