Bár a sörhöz, borhoz és más alkoholos italokhoz képes kisebb mértékben, de a cider típusú italok és gyümölcsborok az egyik legdinamikusabban fejlődő italkategória világszerte. Jelenleg 21,5 millió hektolitert gyártanak, és a következő öt évben mintegy 6 százalékos növekedésre számíthatunk.
A legdinamikusabban fejlődő piacok közé tartozik Anglia, Dél-Afrika, Ausztrália és az Egyesült Államok, de idehaza is több mint húsz márka versenyez a hazai fogyasztók bizalmáért. A világ legnagyobb cider márkája a Strongbow, ami 25 országban kapható, a globális cider piac 14,5 százalékát birtokolja. Üzleti modelljükben a hazai almatermesztők is kiemelt szerepet kapnak: az idei évtől a cidergyártás Belgiumból és az Egyesült Királyságból a szlovákiai Ógyallára (Hurbanovo) került át – a közép-európai piacokra szánt cider készítéséhez Magyarországon készült almalé koncentrátumot használnak.
A márkát birtokló Heineken cégcsoport a tavalyi évben 9000 tonna almalé-koncentrátumot vásárolt hazánkban.
Ez egy átlagos év magyarországi almatermésének 10 százalékát, mintegy 65 ezer tonna almát tesz ki.
A régiós gyártás beindításával, ez az érték tovább növekedhet.
„A ciderpiac Magyarországon is rendkívül dinamikusan növekszik.” – mondta Pálfalvi Márta, a cég vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. „A magyar alma minősége kiemelkedő a régiónkban, ezért továbbra is kiemelt célunk, hogy minél nagyobb arányban használjunk mind a hazai mind az egyéb közép-európai piacokra készülő cider előállításánál. A vállalat hosszú távon is arra törekszik, hogy regionális szinten a csoport számára továbbra is az elsődleges beszerzési piacok között legyen számon tartva Magyarország.”