Holnap, november 19-én jelenik meg a Gault&Millau 2016-os magyarországi kiadványa, amely tartalmazza 228 étterem és 510 bor tesztjét, továbbá bemutat 171 borászatot és 234 szállodát. A Budapest-fejezetben külön foglalkoznak a street fooddal, az alternatív vendéglátási módszerekkel, cukrászdákkal, kávéházakkal és pékségekkel. Kézműves söröket is teszteltek, amelyek most szintén saját szekciót kaptak.
A Gault&Millau [gó-mi-jó] a világ egyik legismertebb és legnagyobb hatású étteremkalauza. A hatvanas években, Párizsban alapította két gasztronómiai újságíró, Henri Gault és Christian Millau, akik
megújították az étteremkritika műfaját és az értékelés szempontrendszerét:
a korábbi gyakorlattól eltérően szakszerű, a konyha teljesítményére és a minőségre koncentráló értékeléseket közöltek, és indokolták is a döntéseket.
A hetvenes évektől egyre több országban jelent meg önálló szerkesztőségű Gault&Millau kalauz: Európában Franciaországon kívül Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Svájcban, Ausztriában és Németországban is. Az utóbbi időben a márka kiterjeszkedett Magyarországon kívül Lengyelországra, Kanadára, Japánra, Ausztráliára.
A fő alapelv a független értékelés és a tisztességes verseny a magyar éttermi világnak, amelyben
korábban szakmai szervezetek, szövetségek jutalmazták egymást és saját magukat.
További cél az, hogy a jó éttermek támogatást, reklámot kapjanak, és az Európa-szerte használt húsz pontos rendszer révén lehetséges legyen a nemzetközi összehasonlítás a szakma és a közönség számára. A G&M Magyarország évente jelenik meg, a mostani lesz a negyedik nyomtatott kiadása.
A kalauz elsősorban az éttermekkel foglalkozik. A tesztelő nem fedheti fel magát, és a következő szempontok alapján értékel:
A tavalyi év étterme a Borkonyha volt, az év konyhafőnöke pedig Ádám Csaba az Olimpia vendéglőből.