A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNPóta Georgina
22:20AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

AOLTV: interaktív televízió a világ legnagyobb internetszolgáltatójától<br/>

Vágólapra másolva!
Az America Online június 19-én hivatalosan bejelentette AOLTV szolgáltatását, a világ első olyan interaktív televízióját, amelyet nagy tömegeknek szánnak.
Vágólapra másolva!

Az AOLTV nézői televíziózás közben szörfözhetnek a Weben, küldhetnek és fogadhatnak e-mailt, használhatják az azonnali üzenetküldést (IM), a chatet, a Program Guide-ot - ami az AOL ígérete szerint sokkal egyszerűbbé teszi a tévécsatornák kiválasztását -, vagy akár albumokba rendezhetik a család fényképeit, és végignézhetik őket a tévé képernyőjén.

Mindezt egy tévére köthető set-top box, egy vezeték nélküli billentyűzet és egy univerzális távkapcsoló nyújta az előfizetők számára. A dobozt a Philips Electronics gyártja, és kizárólag a Circuit City áruházlánc 617 boltjában lesz kapható - és persze online, az AOL.comon. Még ebben az évben egy újabb berendezés is a piacra kerül, amelyet a Hughes Network Systems állít elő, és egyesíteni fogja magában az AOLTV és a DIRECTV szolgáltatásait. Az AOL szerint újabb platformok is fejlesztés alatt állnak.

A set-top boxhoz videokazetta formájában mellékelik a használati utasítást. Az AOL egyszerű telepítést ígér: a vezeték nélküli billentyűzeten és az univerzális távkapcsolón egyaránt elhelyeztek olyan kiemelt gombokat, amelyekkel közvetlenül el lehet érni a fő funkciókat.

A szolgáltatás az AOL ügyfeleinek 14,95 dollárjába kerül havonta - az összeg a már megszokott AOL-számlájukon fog megjelenni. Másoknak 24,95 dollárt kell fizetniük az AOLTV használatáért.

A várakozások szerint a set-top boxok ára összemérhető lesz a konkurens WebTV áraival, vagyis 200-250 dollárért lehet majd megvásárolni egy berendezést. Persze a Circuit City tehet majd engedményeket az egyúttal megkötött szolgáltatási szerződés hosszától függően.

A szolgáltatás először csak néhány helyen indul meg, például Phoenix, Sacramento és Baltimore városokban, ez a kör azonban hamarosan bővülni fog.

Az AOL a bejelentéssel együtt online reklámkampányba fogott az AOLTV népszerűsítésére.

Program Guide: a csatornák varázslója

Az AOL az összes újdonság közül talán a csatornák közti navigációt segítő Program Guide-ra a legbüszkébb. Ennek segítségével 11 kategóriába (hálózatok, filmek, hírek, stb.) lehet rendezni az adásokat, illetve szavakra és grafikákra kattintva is lehet vele csatornát váltani.

Az "intuitív" kezelői felület az adáshoz kapcsolódó interaktív tartalom alapján maga is be tudja sorolni az általunk kialakított struktúrába az újonnan felfedezett csatornákat. A "Favorite Places" szolgáltatás lehetővé teszi kedvenc adóink kiválasztását, amelyeket ezután könnyen elérhetünk.

A programok tartalmi összefoglalója akár három napra előre is megtekinthető az AOLTV-n. A rendszer figyelmeztetést küld, ha közeledik egy előre kiválasztott műsor sugárzási ideje. Az AOL ígérete szerint a hagyományos televíziókhoz képest egyszerűsödött a videomagnók és digitális felvevőkészülékek kezelése is.

A főmenüből egyetlen "kattintással" elérhető az összes szolgáltatás, és a szöveg tetszés szerint áttetsző lesz, vagy eltűnik, amikor nem használjuk.

A képernyő tetején egy úgynevezett Notification Bar jelenik meg, amikor e-mail vagy IM érkezik. Itt az üzenet elolvasható, majd a tévékép mérete egy "kattintással" ismét maximálisra növelhető.

Az AOL partnerek bővülő körére számít

Az AOLTV egyúttal létrehozott egy új, nyitott fejlesztői platformot, amely a Liberate szoftverére épül, és a segítségével bárki fejleszthet újabb interaktív szolgáltatásokat az új televízió számára. A rendszer támogatja az ATVEF szabványt, az interaktív televíziós programozási protokollját, amellyel szintén a további fejlesztéseket kívánták elősegíteni. Bob Pittman, az AOL elnöke szerint a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a televíziós programok készítői ezentúl kreatívabb és hatékonyabb módon teremtsenek kapcsolatot nézőikkel.

Míg más televíziós csatornák a saját programjaikkal szinesíthetik az AOLTV adását, addig az AOLTV helyet és technikát biztosít számukra, hogy műsoraikat interaktív tartalmakkal egészítsék ki. Ezek lehetnek például kiegészítő hírek, online szavazások, elektronikus kereskedelmi lehetőségek.

A szolgáltatás máris együttműködik a média számos képviselőjével: az E! Entertainment Television, az Oxygen Media, a Starz Encore Group, a QVC, a Weather Channel, a Sesame Workshop, a SoapCity, a Court TV, az Odyssey és a Henson & Hallmark Entertainment Network egyaránt szolgáltat műsorokat az AOLTV-nek.

Az interaktív tartalmakat többek között az E! Online, a RollingStone.com, az Electronic Arts, a Launch.com, a Better Homes and Gardens és a Buzztime.com szolgáltatja.

Az AOL megállapodást írt alá a TiVo-val, aminek értelmében az America Online 200 millió dollárt fektet be a TiVo-ba, és az AOLTV további verzióiba integrálni fogja a cég digitális műsorrögzítő technológiáját.

Előzetes a szakmának és a törvényhozóknak

Az AOL korábban számos helyen bemutatta már, mit fog tudni a berendezése és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás - a Consumer Electronics Show-n és a Wall Streeten egyaránt. Egyes források szerint három nappal a hivatalos bejelentést megelőzően az America Online még a kongresszusnak is bemutatót tartott, hogy megelőzze ezzel az antitröszt-vádakat.

A trösztellenes törvények megsértésének kérdése azóta a levegőben lebeg, mióta az AOL és a Time Warner bejelentette egyesülését. Az összeolvadás még szövetségi bólintásra vár, de ha jóváhagyják, akkor a világ legnagyobb internetszolgáltatója és médiacége lép házasságra, ami minden bizonnyal felgyorsítja majd a két technológia konvergenciáját. Az AOL ugyanis maga mögött tudhatja majd a Time Warner kábelhálózatát, továbbá a népszerű CNN és HBO csatornáit.

A vádaskodások megelőzésére az AOL és a Time Warner már előre bejelentette, hogy a kábelhálózatot meg fogják nyitni a konkurencia előtt is. A kongresszusi bemutatón pedig nagy hangsúlyt kapott az AOLTV nyitott szoftveres platformja, sőt még az is, hogy az elérhető csatornákat egyszerűen ábécérendben fogják felsorolni, nehogy a saját tulajdonú adók előnybe kerülhessenek.

Szépreményű üzleti tervek

Az interaktív tévé elindítása nagy lépés az America Online számára az "AOL Anywhere" - azaz "AOL mindenütt" - stratégia megvalósítása szempontjából, melynek keretében a cég a világ bármely pontján, a legkülönfélébb eszközökkel elérhetővé kívánja tenni szolgáltatásait. Az AOL nemrégiben több projektet is bejelentett, amelynek eredményeképpen egyes szolgáltatások elérhetővé válnak majd mobiltelefonokon, hordozható számítógépeken. Az internetszolgáltató a Gatewayjel közösen fejleszt további speciális, internetezésre alkalmas berendezéseket a háztartások számára.

Szakértők szerint ennek ellenére rövid távon nem fog nagy hullámokat kavarni az AOLTV az interaktív televíziózás állóvizében.

Az AOL azt reméli, hogy jókora szeletet hasít le abból a 9 milliárd dolláros bevételből, amelyet a szakemberek jósolnak az interaktív tévés piacnak 2004-re az elektronikus kereskedelem és az előfizetői díjak révén. Ehhez jön még az a 3,2 milliárd dollár, amit a tv alapú online reklámoknak jósolnak a piackutatók.

[origo]

Ajánló:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!