A bejelentés egyértelműen jelzi, hogy a piacon újnak számító DataPlay agresszív stratégiát kíván követni, és hadat üzen a CD-k világának. Szakértők ezzel szemben úgy vélik: a CD-k pozíciója egyelőre kikezdhetetlen. Szerintük a DataPlaynek nem elég tartalmi megállapodásokat kötnie: főképp az eszközgyártókat kell meggyőznie arról, hogy támogassák minilemezeit.
Pedig a DataPlay már több neves tartalompartnert is felmutathat: a Zombán kívül a Universal Music Group, az EMI Group és a BMG Entertainment is szeretne zenét terjeszteni DataPlay lemezeken. Sőt, tavaly augusztusban az InterTrust Technologies is szerződést kötött a gyártóval, másolásvédelmi rendszer bevezetésére. Ennek köszönhetően a korongokon tárolt zenét nem lehetne továbbmásolni, és intereten terjeszteni - ami a zeneipar szemében nagy előnyt jelent a CD-kkel szemben.
A DataPlay saját lejátszót is piacra fog dobni, és már az Olympus és más cégek is terveznek ilyen berendezéseket. A gyártó saját eszköze, amely nem csak lejátszani, de rögzíteni is tud, május körül kerül a boltokba, 300-370 dolláros áron. Az üres lemezekért 5-12 dollárt kell majd fizetni, a műsoros korongok pedig ugyanannyiba fognak kerülni, mint egy CD.
Ajánlat:
DataPlay