Bonyolult feladatot talált ki magának a Playstation konzolt fejlesztő Sony. A cég korábbi játékgépei kompatibilisek voltak visszafelé: a PS2-be be lehetett tenni a PS1-es játéklemezeket, a harmadik Playstation pedig gond nélkül vitte a kettes játékait. A The Verge informatikai híroldal szerint a konzol legújabb generációja azonban olyan X86-os chipeket fog használni, amelyek nem teszik lehetővé a régi játékok elindítását.
A lapok értesüléseit erősíti meg az is, hogy a Sony az elmúlt évben megvásárolta a Gaikai nevű játékstreaming-technológiát fejlesztő céget. A megoldás ugyan korlátokkal rendelkezik, Full HD-s képet nem tud közvetíteni, és csak 720p felbontásban működik. Használatához pedig az átlagosnál jobb szélessávú internet-előfizetés szükséges.
A The Verge elképzelhetőnek tartja, hogy a Sony leküzdötte a technikai akadályok egy részét, és a Gaikai által lehetővé tettnél jobb felbontásban fogja elérhetővé tenni a játékokat. A fejlesztésre azért is volt szükség, mert a cég felvásárlásakor még csak PC-s játékok streamingelésére volt használható, konzoljátékokat nem lehetett játszani a Gaikaion.
A felhőben futó játékok elérhetőségét nem feltétlenül kell a PS4-re korlátozni. A régebbi játékok bármilyen, nagy felbontású kép megjelenítésére képes, internetre kapcsolt eszközön megjelenhetnek. A döntés a technológiai szolgáltató, a Sony, kezében van, ha a cég úgy akarja, akkor a mobiljain, tabletjein és a Vita nevű kézikonzolon is elindítja a játékstreaminget.
A Sony február 20-án tart nagy sajtóeseményt, amelynek témája valószínűleg az új konzol lesz. A Nikkei japán üzleti lap szerint a készülék ára körülbelül negyvenezer jen, azaz majdnem százezer forint lesz.