Egészen mostanáig nem volt világos, hogy Mark Zuckerberg hogyan szeretné összefonni a közösségi hálózatát a virtuális valósággal, ám az új Spaces alkalmazás kiadásával most végre ízelítőt kaptunk a jövőből.
A megoldás kulcsát a közös élmények megteremtése jelenti. Az Oculus Rift headsettel rendelkező facebookozók avatarokat – a személyüket reprezentáló 3D-s figurákat – hozhatnak létre a Spaces alkalmazásban, majd csevegőszobákba léphetnek be.
A virtuális térben többek közt beszélgethetnek, rajzolhatnak, képeket és videókat mutogathatnak egymásnak, 360 fokos videókat játszhatnak le a figuráikat körülvevő térben, 360 fokos fotókkal tapétázhatják ki a csevegőteret.
A lehetőségekhez mérten az avatarok persze próbálják követni a felhasználók testének mozgásait, így például amikor a felhasználók a fejük elfordításával ránéznek egy másik karakterre a szobában, akkor a virtuális valóságban lévő figurájuk is elfordítja a fejét.
A Facebook szerint egyelőre csak a tervezett funkciók körülbelül 1 százaléka érhető el a Spacesben, a mostani állapot csak a szolgáltatás szerény kezdete.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!