Ára van annak, hogy egy app megjelenhessen az Apple App Store kínálatában: a legtöbb esetben 30 százalékot vesz le a tranzakciók összegéből az almás vállalat. Ez nem kevés, és értelemszerűen sok cég szeretne megszabadulni ettől a tehertől.
A Netflix például azt akarja elérni, hogy a szolgáltatására előfizető emberek a weboldalára közvetlenül bejelentkezve fizessenek. Ezt már 33 országban teszteli, Androidon pedig három hónapja, ugyanilyen okokból.
A változtatások nem érintik a felhasználókat, mindössze kényelmi szempontból jelent ez néhány extra kattintást. A Netflix mostanában a stagnáló felhasználói tábora miatt kezdett keresni extra bevételi forrásokat, és már reklámokkal is kísérletezett.
Nem a Netflix az egyetlen, amelyik szeretné elkerülni, hogy a bevételei egy részét át kelljen adnia az Apple-nek.
A Spotify is a saját oldalán keresztül fogadja az előfizetőket.
Az Apple nem tárgyalt az imént említett cégekkel, akkor ugyanis versenyelőnybe hozná azokat. A kieső árbevételnek mindenesetre nem örül az Apple, és valószínűleg jelenleg is fontolgatja, hogy milyen válaszlépéseket tegyen a kiskapuk ellen.