Gyorsulhat a számítógépes játékok betöltése
![gamer pc gaming videójáték](https://cdn.origo.hu/2023/12/7L_IBw-vwKBB19VJlWdAInGaggCoTjwMVWi_J-Dd_KE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U4NWM3NGZhMjRkNjQ4NWQ4NjI4NzMyOTdmNjg1MjYy.webp)
A Microsoft végre elérhetővé tette az Xbox Series konzolokon debütált egyik játékgyorsító megoldását PC-n is, a DirectStorage programozási felület segítségével sokkal gyorsabban eljuttathatóak a játékok képkockáinak elkészítéséhez szükséges adatok a grafikus processzorba. Ennek köszönhetően jelentősen csökkenhet a játékok töltési ideje, kisebbé válik a futtatásuk közben a processzorterhelés, továbbá magasabb és konzisztensebb képkockasebességet érhetnek el a fejlesztők.
A megoldás alapesetben úgy működik, hogy a háttértáron lévő adatfájlok először a rendszermemóriába jutnak, onnan átkerülnek a videómemóriába, a GPU pedig elvégzi a kitömörítésüket. Ezt követően az adatok készen állnak, közvetlenül felhasználhatóak a képkockák rendereléséhez.
Mindez jól hangzik, de a jelek szerint Windows 10 és Windows 11 rendszereken akad egy súlyos bökkenő a DirectStorage jelenlegi változatával: nem érhető el a GPU-gyorsított dekódolás. A feladat elvégzése számítógépeken továbbra is a CPU dolga, hacsak a fejlesztők saját szakállukra nem oldják meg valahogy a grafikus processzoron való kitömörítést.
Jó kérdés, hogy enélkül mennyi előny származik a technológiából.
A Microsoft dolgozik a kulcsfontosságú GPU-s kitömörítési funkció minél előbbi implementálásán, ígérete szerint a későbbiekben számítógépeken is ugyanúgy működik majd a DirectStorage, mint az Xbox Series konzolokon.
A DirectStorage-et specifikusan támogatniuk kell a játékfejlesztőknek, a működéséhez az említett operációs rendszerek mellett legalább PCI Express 3.0 csatolós NVMe SSD-re, továbbá a DirectX 12 Ultimate grafikus programozási felülettel kompatibilis videókártyára van szükség.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!