Töredékére csökkenhet az új játékok mérete
![gamer pc gaming videojáték](https://cdn.origo.hu/2024/05/87xdxRt-ItJdVTLQa3egg3chiPf_iXa2_djrt5YcIJE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVmZTY0YzgwMjM0NzQ2ODc4YjBlZTgyYzJmNDZkMWY3.webp)
Az elmúlt években megszokottá vált az újonnan kiadott és nagy költségvetésű játékok esetében a 70-100 GB letöltési méret, a helyzetért legnagyobb részt a nagyon sok és magas felbontású textúra felel.
Ez az állapot már jó ideje bosszúságot okoz a konzolos és a számítógépes játékosok számára, hiszen egyrészt a nagyon nagy helyfoglalás miatt kevesebb játékot lehet egyszerre fenntartani a limitált kapacitású háttértárú gépeken, másrészt pedig lassú netkapcsolat esetén kínszenvedés kivárni nemhogy a teljes játékok, de gyakran még az óriási méretű javításaik letöltését is.
Az AMD kutatói a napokban új technológiát javasoltak a probléma enyhítésére, állításuk szerint a gépi tanulásos Neural Texture Block Compression (NTBC) tömörítési eljárásukkal elhanyagolható minőségbeli csökkenés árán olyan 70%-kal redukálható a modern játékok textúrái által lefoglalt hely. A rendszer nem befolyásolja a textúrák tetején lévő árnyékolókat (shader), és a játékok sebességére való negatív hatása is minimális, így elméleti síkon való életbeli és elfogadható megoldást jelent az óriási helyfoglalás problémájára.
Az AMD kutatói csak most jelentették be a megoldásokat, így eltartathat egy ideig, mire a játékfejlesztők be tudják integrálni a munkafolyamataikba, már amennyiben hajlandóak adoptálni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!