A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
HUNMagyarország
14:00Kajak-kenuKenu 500m-páros negyeddöntő 2
HUNMagyarország | Magyarország
14:20Kajak-kenuKajak 500m-páros negyeddöntő 2
HUNMagyarország
17:30KézilabdaHungary-Sweden
HUNMagyarország
20:35VízilabdaHungary-USA
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Az MI lassan szinte minden elektronikai termékben kötelező elem lesz. De az embereknek lassan elegük lett a mesterséges intelligenciából.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt két évben műszaki áttörések miatt a csapból is folyamatosan a mesterséges intelligencia folyt, a legkülönfélébb típusú gyártók egyenesen rávetették magukat a témára. Jellemzően vitatható hihetőséggel állítják, hogy a reklámozott termékeikben AI dolgozik, ami legális, mert nincs elfogadott definíció arra, hogy ténylegesen mit jelent a „mesterséges intelligencia”.

robot generatív mesterséges intelligencia gépi tanulás ai mi
Egyelőre rendszeresen kiábrándítják a vevőket a mesterséges intelligencia valódi képességei
Fotó: Jem Sahagun / Unsplash

Mostanra elkezdett fogyni a türelem a rendre kiábrándítónak bizonyuló AI-csodákkal szemben a vevők részéről, ráadásul a cégek aggodalmára újabb problémára derült fény: a Washingtoni Állami Egyetem ezerfős amerikai mintán végzett kutatása alapján az MI-funkciók ígérgetése az elvárttal szemben nemhogy növelheti, de csökkentheti a termékek és a szolgáltatások eladásait.

Mikor két termék között kellett választaniuk a kutatásuk alanyainak, akkor az MI-t használóban kevésbé bíztak, mint a MI nélküli modellben.

A kis rizikójú termékek, például a porszívók vagy a hotelekben alkalmazott kiszállító robotok esetében még minimális volt az MI hátrányos megkülönböztetése, de az önvezető járművekhez vagy orvosi diagnózisokhoz hasonló, nagy rizikójú témákban már erős volt az MI-vel szembeni bizalmatlanság.

Az MI említése csökkenti az érzelmi alapú bizalmat (a termékekkel és a szolgáltatásokkal szemben), ami cserébe csökkenti a vásárlási szándékot. Az érzelmi bizalom kritikus szerepet játszik abban, hogy a fogyasztók miként vélekednek az egyes MI-s termékekről

– összegezte a kutatás eredményét Mesut Cicek vezető kutató.

Ennek megfelelően a kutatók azt ajánlják a cégeknek, hogy a mesterséges intelligencia szókapcsolattal való dobálózás helyett használjanak inkább „fejlett technológiához” hasonló kifejezéseket a reklámjaikban. Emellett legyenek átláthatóak az MI használatával kapcsolatban, az esetleges fogyasztói aggályok kezelése érdekében pedig tegyenek róla, hogy megbízható márkák hírében álljanak.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!