A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Késő este nem akadt ellenfele a Coolnak

Döglött akták Kathryn Morris
Vágólapra másolva!
Június 4-én a Cool igencsak meglephette a versenytársakat, a 18–49-es korosztály ugyanis ezt a csatornát figyelte a legnagyobb arányban késő este, jó másfél órán keresztül. A nap legnézettebb műsora ugyanebben a célcsoportban a Barátok közt lett, 317 ezer ötven alatti néző figyelte az aktuális epizódot.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk egyetlen felfelé tartó utasa a Döglött akták főszereplője, Kathryn Morris, a Cool ugyanis a Dr. Csont után ezzel a szériával szerezte meg az esti elsőséget, a krimisorozat aktuális epizódja a csatorna legmagasabb közönségarányát hozta a főműsoridőben, 12 százalékkal zárt a vizsgált célcsoportban.

Ehhez képest

az RTL Klubon futó Brandmánia csak 6,2 százalékos közönségarányt ért el,

ebben az időben már nemcsak a Cool, de a Film+ is a csatorna fölé kerekedett – amit azért a vezetőség valószínűleg nem bánt annyira, hisz a két kisebb adó is az RTL-csoporthoz tartozik.

A Brandmániá-t vezető Simon Krisztiánnak viszont így is jár a piros nyíl, mint ahogy a Kult.hu riporterének, Serfőző Krisztának is, miután

a Duna TV kulturális magazinját az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,1 százaléka követte

itthon. Nézze meg mindezt grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, alatta pedig azok láthatók, amelyek a kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben teljesítettek jól. Itt is látható, hogy a Coolnak milyen jó napja volt, a napi átlagos közönségarányt tekintve is csak 0,4 százalékponttal maradt el a TV2-től, a főműsoridőben pedig meg is előzte.

A Duna TV a hetedik helyen zárta a napot,

a 19 és 23 óra közötti időszakban ötödik lett.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!