Késő este nem akadt ellenfele a Coolnak
![Döglött akták Kathryn Morris](https://cdn.origo.hu/2023/12/vEd76RAvEovf9ymr-HsA3zfrCFnfcXaZPuUEJLitgo0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzUzZDYzNDc2ZDI1MDQ4NWM4YTQ4MjZiZGViOTY1Yjdk.webp)
Mai Médialiftünk egyetlen felfelé tartó utasa a Döglött akták főszereplője, Kathryn Morris, a Cool ugyanis a Dr. Csont után ezzel a szériával szerezte meg az esti elsőséget, a krimisorozat aktuális epizódja a csatorna legmagasabb közönségarányát hozta a főműsoridőben, 12 százalékkal zárt a vizsgált célcsoportban.
Ehhez képest
az RTL Klubon futó Brandmánia csak 6,2 százalékos közönségarányt ért el,
ebben az időben már nemcsak a Cool, de a Film+ is a csatorna fölé kerekedett – amit azért a vezetőség valószínűleg nem bánt annyira, hisz a két kisebb adó is az RTL-csoporthoz tartozik.
A Brandmániá-t vezető Simon Krisztiánnak viszont így is jár a piros nyíl, mint ahogy a Kult.hu riporterének, Serfőző Krisztának is, miután
a Duna TV kulturális magazinját az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,1 százaléka követte
itthon. Nézze meg mindezt grafikonon is:
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, alatta pedig azok láthatók, amelyek a kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben teljesítettek jól. Itt is látható, hogy a Coolnak milyen jó napja volt, a napi átlagos közönségarányt tekintve is csak 0,4 százalékponttal maradt el a TV2-től, a főműsoridőben pedig meg is előzte.
A Duna TV a hetedik helyen zárta a napot,
a 19 és 23 óra közötti időszakban ötödik lett.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.