Mai Médialiftünkben felfelé tart Nathan Fillion, miután krimisorozata, a Castle a nap harmadik legnézettebb műsora lett a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban, 239 ezren figyelték, az éppen tévéző ötven év alattiak 17,1 százaléka.
Mindenkit meglepett a Comedy Central, késő estére ugyanis igencsak megizmosodott.
Fél tizenegy után a Family Guy két epizódja 9,2, illetve 9,7 százalékos közönségarányt hozott, a Brickleberry pedig 11 százalékkal zárt – ekkor már a Comedy Central volt a legnépszerűbb csatorna, az RTL Klubon a Híradó késő esti kiadása 9,9 százalékkal ment a Brickleberry-vel egy időben.
Közben a Duna TV-n a Gérard Depardieu-féle Apám, a hős 2,8 százalékos közönségarányt hozott, a Szamba már csak 1,6-ot – főszereplője és rendezője, Koltai Róbert ezért kapott tőlük piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb adóknál miként alakult az este:
A Comedy Central az ábrán nem szerepel, de hogy jó napot zárt, az a csatornák oszlopdiagramjáról is kiderül, a napi átlagos közönségarányt tekintve ugyanis negyedik lett, a Film+-szal holtversenyben:
Látható az is, hogy a napot az RTL Klub nyerte, ezúttal 4 százalékponttal előzte meg a TV2-t, miközben a harmadik helyet a Cool szerezte meg. A Viasat3 egy hajszállal maradt el a Super TV2-től, ahogyan az M2 is a Duna TV-től.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.