A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNPóta Georgina
22:20AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Esküvő a fedélzeten és cipekedő utasok - fapados hírek

Vágólapra másolva!
Újabb plusz szolgáltatásként esküvői ceremóniákat is bonyolítana fedélzetén az easyJet fapados légitársaság. Igény ugyanis az égben köttetett házasságokra, bőven lenne. A Ryanair mégsem vezeti be a túlsúlyos utasok utáni felárat, de a bőröndöt az utasokkal cipeltettetné a gépig. A Wizz Air járatokat ritkít, de levitte az árait.
Vágólapra másolva!

Ma már nem csak a nyaralással és a nászutakkal szemben támasztanak a turisták különleges igényeket, hanem a házasságkötéssel is. Megszaporodtak a víz alatti búvárruhás, orkándzsekis ejtőernyős, és a szafarik fölött hőlégballonon kötött házasságok, de egyre többen gondolkodnak például a lehető legkisebb környezetterheléssel járó zöld esküvőben is, és még többen mondják ki a boldogító igent a legnagyobb óceánjárókon. Idén csak a Carnival Cruise line fedélzetére több mint 2000 esküvőre készülnek a személyzet illetékes tagjai és a dekoratőrök. A Carnivalon kívül a legnagyobb társaságok, mint az American Hawaii, a Cape Canaveral, a Carnival, Celebrity, a Costa, a Holland America, a Norwegian, a Premier, a Princess, Regal, és Royal Caribbean International hajóin is esketnek.

A tengerentúlon szinte már hagyománya van a kisrepülőgépeken néhány ezer méter magasan kötött házasságoknak. A legelterjedtebbek a Chesna típusú magán luxusgépek. A jegyespáron, a tanukon és a személyzeten kívül senki sem tartózkodik gépen, így adják össze a párokat. Az árban egy esküvői torta, egy üveg pezsgő, fotó illetve videofelvétel is szerepel, valamint egy csokor virág és egy 1órás repülőzés is. Az egy órás repülőzés miatt a helyszín és az útvonal is fontos tényező, de a napszak legalább ilyen fontos. Sokan keresik ugyanis a hajnali órákat, de talán még népszerűbb a naplementés esküvő a Grand Canyon, a Napa völgy vagy Santa Barbara fölött.

Magyar utazók is köthetnének házasságot

Elképzelhető, hogy hamarosan a magyar utazók is élhetnek a romantikus házasságkötés lehetőségével, méghozzá az easyJet fapados légitársaság fedélzetén. Igaz napszakhoz nem, csak menetrendhez kötötten tervezhetnek. Európa egyik vezető diszkont légitársasága most éppen azt vizsgálja, hogy vajon jogosultak-e a társaság pilótái házassági szertartás megtartására az easyJet járatain. A pilóták ugyanis nem anyakönyvvezetők, ráadásul a joggyakorlat más szempontból is fontos kérdéseket vet fel.

Forrás: Getty Images

Amennyiben magyar felségjelű gépen magyar állampolgárok kötik a házasságot annak a magyar jog szerint nincs akadálya. Amennyiben külföldi felségjelű - mondjuk német vagy francia gépen- történne az esketés, az csak akkor anyakönyveztethető idehaza, ha az adott felségjelű gép anyaországával (a példánál maradva Németországgal vagy Franciaországgal) ebben a témában közös egyezmény van életben.

Ha a külföldi felségjelű gépen kötött házasság a fent említett, vagy valamilyen más okból mégsem felelne meg a magyar előírásoknak, a hivatalos fordítással és néhány ezer forintos illetékkel idehaza a legtöbb esetben újra anyakönyveztethető a frigy.

" Kíváncsian várjuk a vizsgálat eredményét. Nagy örömünkre szolgálna, ha egy újabb, igazán különleges szolgáltatással ajándékozhatnánk meg utasainkat" - nyilatkozta Peter Voets az easyJet Magyarországért is felelős regionális marketing igazgatója.

Ha a hatóságok is úgy akarják, a jövendőbeli mennyasszonyok és vőlegények kimondhatják a boldogító igent többek közt útban Budapestről Párizsba. A 10 ezer méter magasban köttetett esküvőjük után pedig akár rögtön el is kezdhetik nászútjukat a szerelmesek városában.

Fapados hírek a nyári szünet előtt

Örvendetes hír a fapadosokkal utazóknak, hogy a Wizz Air általános 20 százalékos árcsökkentést hajtott végre legtöbb járatánál - olvasható a Fapadosinfo.hu-n. A jegyüket már lefoglalóknak ugyanakkor bosszúságot okozhat, hogy az elmúlt hetekben több budapesti járatát is törölte a társaság az indulás előtt egy-két hónappal. Ez nagy vesztesét lehet annak, aki például szállást foglalt és fizetett aznapra, vagy éppen egy másik járattal kívánt volna tovább utazni.

Az utóbbi időszakban a Wizz Air oly módon csökkentette járatszámát, hogy több mint fél éve meghirdetett járatokat szedett ki a menetrendből az utazás előtt alig egy-két hónappal. A dolog háttere, hogy épp a pénzügyi válság kitörése előtt döntött a cég arról arról, hogy jön egy új gép a pesti bázisra, vagyis a kapacitás jelentősen nő. Közben kiderült, hogy az utazási kedv ezzel szemben csökken. A veszteség csökkentése érdekében ezért a cég nem tehetett mást, mint hogy csökkenti a járatok számát.

Forrás: [origo]

Ilyen esetben a Wizz ugyan átírja korábbi, vagy későbbi járatra az utast, de aki konkrét időpontra szeretne utazni, az mindenképpen rosszul jár. S míg korábban bármelyik útvonalra hajlandóak volt a társaság áttenni az utast szó nélkül, most már szigorúbb a Wizz Air: vagy az eredetileg lefoglalt útvonalon utazhatunk, vagy valamelyik közeli célpontba - például Göteborg helyett Malmö, vagy Stockholm - kínálnak fel jegyet.

A járatok közül néhány hete az oslói teljesen megszűnt, ritkították a göteborgi, a stockholmi és bergamói járatot, legújabban pedig a velencei járatok számát csökkentették heti háromról kettőre. A nyári időszakban a leggyengébb foglaltságot mutató göteborgi és velencei járatnál a Fapadosinfo.hu szerint marad a heti két járat, a drágább árú útvonalakat - mivel tudja tölteni a cég - változatlanul hagyják és nem várható újabb törlés.

Ennek ellenére nem árt óvatosan foglalni és átszállást csak akkor foglaljunk, ha a tovább menő járatra nagyon olcsó, így egy esetleges járattörlés esetén nem veszítünk sokat. Ehhez igazítsuk a szállásfoglalást is: olyan helyen foglaljunk lehetőleg, ahol nem kell előre kifizetni a teljes összeget.

Ha már csak egy hónap van hátra az utazásig és a járat még mindig él, általában biztosak lehetünk benne, hogy ez már így is marad. Ekkor már jóval bátrabban lehet tervezni az utazás többi részét.

Ryanair: nem lesz kövéradó, de cipelni kell a bőröndöt

Mégsem vezet be pótdíjat a túlsúlyos utasok számára a Ryanair, de hogy mégse maradjon változtatás nélkül az utazóközönség, az ír fapados főnöke újabb ötlettel állt elő: jó lenne, ha az utasok saját maguk cipelnék bőröndjeiket a repülőgépig - és megérkezéskor onnan vissza -, ezzel ugyanis meg lehetne spórolni a csomagokat rakodó személyzetet.

Forrás: [origo]

A társaság április végén vetette fel, hogy a nehéz időkre tekintettel plusz díjat fizettetnének a túl nehéz utasokkal, miután egy közvélemény-kutatás során a megkérdezettek egyharmada voksolt az elhízott utasok "megbüntetése" mellett.

Az ötlet azonban világszerte felháborodást keltett a sokféle pótdíj miatt egyébként is sokat bírált cég utasainak körében. Végül a cég vezetése úgy döntött, hogy nem lenne most bölcs dolog bevezetni a "hájadót", amikor úgy is sok változtatást terveznek, például az év végéig valamennyi repülőtéren felszámolják a jegykezelő pultokat, helyette csak online lehet bejelentkezni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!