A Malév csődje után törölte budapesti járatait az American Airlines (New York JFK) és a kínai Hainan Airlines (Peking), mert mindkét hosszú távú járaton sok átszálló utas érkezett Budapestre, hogy azután a Malévval folytassa utazását. A Budapest Airport (BA) azóta több új európai légitársaságot hozott már Budapestre (Ryanair, Aegean Airlines, Blue1, Air Berlin, Transavia, Brit Air), és további két új járat nyitása várható a téli menetrendben. A német OLT Express októbertől indítja új, drezdai járatát, míg az Ural Airlines Jekatyerinburgból hoz utasokat Budapestre.
A repülőteret üzemeletető társaság azonban újabb járatokat szeretne. "Budapesten nagyobb piaci igény mutatkozik egy New York-i járatra, mint mondjuk Münchenből, Düsseldorfból, Stockholmból vagy éppen Prágából" - utalt a Sabre@Airport Intelligence Data legutóbbi felmérésére a BA légiközlekedési igazgatója. Kam Jandu hozzátette: "A kanadai Torontóból - részben az ott élő jelentős magyar közösség miatt is - érezhetően nagyobb piaci igény lenne egy közvetlen, tengerentúli járatra, hiszen a potenciális utazóközönség nagyobb, mint mondjuk Bécsből, Koppenhágából vagy Madridból."
A BA munkatársai azzal a céllal utaznak az Abu Dhabiban 29. és október 2. között megrendezendő iparági konferenciára, hogy meggyőzzék a légitársaságokat, Budapest nemcsak turisztikai szempontból, hanem az üzleti utasok számára is fontos célpont. Ez az a fórum, amelyen a légiközlekedésben érintett valamennyi döntéshozó évente egy alaklommal összejön, hogy adatokat gyűjtsenek a piaci lehetőségekről. Jövő májusban a budapesti SYMA Csarnok lesz a "Routes Europe 2013" konferencia.