A MAVERIC kódnéven futó repülőn már 2017 óta dolgoznak a cég közleménye szerint. A 2 méter hosszú és 3,2 méter széles modellel tavaly már próbarepülést is végeztek.
A csupaszárny dizájn legfőbb előnye az alacsonyabb fogyasztás,
amely akár 20 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos, vékonytörzsű gépeké.
Kattintson a képre, és nézze meg új modellt kívül-belül!
Hasonló küllemű repülőket korábban már más gyártók is terveztek. A polgári repülésben részben azért nem terjedtek el, mert az utasok nem szeretik az ablak nélküli utazást,
ráadásul a repülőterek utashídjait is át kéne tervezni a fogadásukhoz.
Az Airbus azonban kifejezetten az új utasélményt hangsúlyozza, amelyet videorendszerekkel valósít meg. Hogy a MAVERIC mikor állhat valóban szolgálatba, arra még nincs céldátum.