A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

A Renault szerint nem nyerhet a FIA

Vágólapra másolva!
A Renault vezetősége biztos benne, hogy a bíróság elutasítja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által benyújtott fellebbezést, és ismét használhatják majd az ellensúlyos lengéscsillapítót a szezon hátralévő részében.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy a szövetség a Francia Nagydíjat követő technikai ellenőrzés során mindent rendben talált a Renault versenygépein, pár nappal később betiltotta a francia gárda által kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapítót, mondván az javítja az autó aerodinamikai hatékonyságát, így mozgó aero elemnek minősíthető.

A Renault azonban nem értett egyet a szövetséggel, és a Német Nagydíjon egy a vitatott rendszerrel ellátott versenygépet küldött a futamot megelőző mérlegelésre, ahol a sportfelügyelők szabályosnak ítélték a trükkös lengéscsillapítót, mert szerintük az semmilyen szabályt nem sért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszont megfellebbezte saját embereinek döntését, így az ügy augusztus 22-én kerül a Fellebbviteli Bíróság elé, ahol majd kiderül, legális-e a rendszer. Mivel a csapatok nem akartak megkockáztatni egy esetleges visszamenőleges büntetést, kiszerelték autóikból a kérdéses elemet.

A Renault vezetősége azonban úgy gondolja, a FIA el fogja veszteni a pert, így újra használhatják majd az ellensúlyos lengéscsillapítót a versenyeken.

"Ha a FIA megnyeri a pert, amit az eddigi magyarázataik alapján kétlek, akkor újra kell gondolnunk, hogy milyen is egy versenyautó" - mondta a franciák főmérnöke, Pat Symonds. "Ha a FIA továbbra is így értelmezi a szabályokat, akkor számos olyan elem lesz az autókban, melyek nem fognak tetszeni neki. Világosan látszik, hogy soha nem is értették a rendszert, hiszen az ember egy tényszerű dologról nem változtatja meg a véleményét egyik pillanatról a másikra. Ha Flavio felsője kék, akkor az kék. Erről nincs mit beszélni."

Symonds azt sem érti, hogy a FIA milyen jogon tiltotta be az ellensúlyos lengéscsillapítót, miután a Francia Nagydíjat követően azt szabályosnak minősítette.

"A TD20-as, melyet a Francia- és a Német Nagydíj között adtak ki, kimondja, hogy a FIA szabályosnak ítélte meg az eszközt, azonban később megváltoztatta a véleményét. Ez nagyon érdekes tényállás. Azt sugallja, hogy nem tudják, mit tesznek, és szerintem még mindig nem értik az egész rendszert" - magyarázta Symonds.

Eközben a Renault ügyvezető igazgatója, Flavio Briatore továbbra is azon a véleményen van, hogy a McLaren panaszolta be őket a FIA-nál, noha azt Ron Dennis határozottan cáfolja.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!