A csapatok már hónapok óta próbálnak megegyezni a jövő évi tesztkorlátozásról, és bár korábban úgy volt, hogy Kínában egyezség születhet a felek között, végül csak az elmúlt hétvégén megrendezett Japán Nagydíjon látták el aláírásaikkal a csapatvezetők a dokumentumokat.
Az idei évvel ellentétben, mikor a tesztnapok száma volt meghatározva, a 2007-es idénytől a tesztkilométerek számát korlátozzák, miszerint minden egyes csapatnak 30.000km áll majd a rendelkezésére az évad közbeni tesztelésre. A csapatok a részletekről is megegyeztek, melyek egyelőre még nem kerültek nyilvánosságra.
A Honda Racing ügyvezető igazgatója, Nick Fry ugyan örül az egyezség létrejöttének, még nem teljesen elégedett. A szakember ugyanis azt szeretné, hogy a csapatok egyeztessék jövő évi tesztprogramjukat, és egyszerre gördüljenek pályára, mellyel talán nőhetne a tesztek nézettsége.
"A következő lépés az lesz, hogy le kell ülnünk a csapatok vezetőivel, és meg kell vitatnunk, miként tudnánk egyszerre lebonyolítani a tesztprogramokat, mely lehetőséget teremtene a promótereknek arra, hogy jegyeket áruljanak a nagyobb tesztekre. Ez egy remek dolog lenne" - mondta a szakember az Autosport-nak.
"Csapatfőnökként mindig azon vagyok, hogy a nagyokkal együtt teszteljünk, mert csak így tudhatjuk meg, hol állunk hozzájuk képest. Éppen ezért logikus lenne, hogy ahányszor csak lehet, együtt teszteljen az összes csapat."
Bár a jövő évi tesztegyezmény elfogadásra került, a csapatok mindenképpen el szeretnék érni, hogy a Bridgestone a tervezettnél több tesztprogramot biztosítson számukra decemberben, mert az eredetileg betervezett két, egyenként háromnapos teszt nagyon kevés ahhoz, hogy a japán cég termékeivel megismerkedhessenek a jelenlegi Michelines alakulatok.