A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Telefonos segítség munkavállalóknak

Vágólapra másolva!
Munkahelyi piszkálódás, szabadságkivétel, terhesen munkában? Április elsejétől telefonon is lehet tanácsot kérni ezekben a kérdésekben, ugyanis Magyarországon is megjelent az alkalmazottakat segítő telefonos szolgáltatás. Az EAP alapítvány zöld számán a vonal másik végén bejelentkező szakembereknek elpanaszolhatóak a gondok.
Vágólapra másolva!

Az EAP története az 1917-es évekre nyúlik vissza. Ekkor ismerték fel először az alkohol-problémákkal küzdő dolgozók szervezett megsegítésének szükségességét. A szolgáltatásokat az 1940-es évektől kezdték EAP (Employee Assistance Program) néven nevezni.

A következő lépés a 80-as években történt, amikor az EAP szolgáltatások elterjedtek mind Észak-Amerikában, mind Nyugat-Európában. Az EAP szolgáltató cégek számának növekedésével, valamint a munkavállalói, illetve munkaadói igények változásával bővültek a szolgáltatások is. Az EAP szolgáltató cégei 24 órás ingyenesen hívható segélyvonalat tartanak fenn egész évben.

Nemcsak lelki bajokkal lehet őket keresni

Az EAP Alapítványhoz fordulók szakszerű segítséget kapnak lelki problémájuk megoldásához. Emellett jogi, pénzügyi és életviteli gondjaikkal kapcsolatban is kérhetnek segítséget. A dolgozók egyebek mellett például olyan kérdéseikre is választ kaphatnak, hogy hogyan töltsék ki adóbevallásukat, meddig vehetik ki szabadságukat, vagy épp mit tehetnek, ha teherbe estek. Ehhez nem kell mást tenniük, mint feltárcsázni a 06-80-204-812-es zöld számot.

Az alapszolgáltatás ingyenes

Mint megtudtuk, az alapszolgáltatás ingyenes. A segélyközpontot mindenki ingyen veheti igénybe, telefonon feltett kérdéseire térítésmentesen kap választ. Ha viszont a probléma megoldása személyes találkozást igényel, akkor a vonal másik végén lévő szakember annyit tud tenni, hogy tesz egy javaslatot: hová érdemes fordulnia a dolgozónak.

Az alapítvánnyal szerződő cégek munkavállalói ennél jóval széleskörűbb szolgáltatásra jogosultak. Esetükben a "kezelés" egésze teljesen ingyenes. Legyen szó akár egy jogi esetről, vagy valamilyen pénzügyi gondról, a dolgozó nyugodt lehet: lesz kihez fordulnia, és a személyes tanácsadásért sem kell fizetnie.

"A teljes körű EAP szolgáltatást igénybe vevő vállalatoknak dolgozóként 5-10 ezer forint közötti - az alapítványnak befizetendő - támogatással kell számolniuk. Ezért cserébe az alapítvány a segélyközponton kívül személyes, telefonos, e-mailes pszichológiai, életviteli, pénzügyi, és jogi tanácsadást biztosít. Az együttműködés része a HR-osztály folyamatosan tájékoztatása az észlelt problémákról - természetesen az alkalmazottak megnevezése nélkül -, és a különböző stratégiai javaslatok tétele a gondok megoldására" - tette hozzá Végh Attila, az alapítvány kuratóriumának elnöke.

Hatékonyabbá válnak a munkatársak

"A külföldi tapasztalatok szerint a ráfordított összeg megtérülése 4-16-szoros. A szolgáltatást igénybe vevő vállalatok dolgozói hatékonyabbá válnak, kevesebbet hiányoznak, a fluktuáció pedig nagyban csökken" - állítja Végh Attila.

Nyugat-Európában és Amerikában egyébként a szolgáltatás rendkívüli népszerűségnek örvend. Itthon egyelőre nem tudni, céges részről mekkora igény lesz rá. "Az eddig felkeresett vállalatok érdeklődőnek bizonyultak, mindenhonnan pozitív visszajelzést kaptunk" - tájékoztatott Végh Attila.

Dolgozói részről van igény rá

A dolgozók mindenesetre örülnének, ha lehetőségük lenne elpanaszolni és szakemberek segítségével megoldani gondjaikat. "Magyarországi indulásunkat megelőzően 1000 fő részével elkészítettünk egy felmérést. A megkérdezettek 70 százaléka mondta azt: amennyiben a szolgáltatások ingyenesen elérhetőek lennének, igénybe vennék azokat" - ismertette az eredményeket Végh Attila.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!