A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Munkahelyi konfliktuskezelés telefonon: Amerikában népszerű

Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban sok cég igénybe veszi tanácsadó cégek emelt díjas munkahelyi konfliktuskezelő szolgáltatását. Németországban a közelmúltban jelent meg a lelki segítségnyújtáshoz hasonló kezdeményezés, Magyarországra még nem gyűrűzött be, pedig szakértők szerint hasznos lehet.
Vágólapra másolva!

A munkahelyi konfliktusok egy bizonyos szintig szükségesek, az apróbb viták sok esetben előreviszik a céget. Ha viszont elszaporodnak, elmérgesednek, akkor megkeserítik a dolgozók mindennapjait. Ezen konfliktusok azonban kezelhetők. Ráadásul nem szükséges hozzá tréning vagy személyes tanácsadás - a problémák zöme telefonos tanácsadás útján is megoldható.

Németországban a közelmúltban emelt díjas telefonos szolgáltatást indított egy tanácsadó cég a munkavállalói problémák megoldásának segítésére. Az országban egyedülálló szolgáltatás elsősorban a személyi konfliktusok miatt elbizonytalanodott dolgozóknak szól, akik a vonal másik végén lévő szakembertől tanácsokat kapnak a helyzet kezelésére.

Az USA-ban béren kívüli juttatásként adják

"A módszer egyébként nem új keletű. Az USA-ban több cég is foglalkozik a dolgozók telefonos konfliktuskezelésével. A megrendelők részéről nagyvállalati körben népszerű. Szerződnek, illetve megállapodnak a szolgáltató céggel, hogy a kollégák számára bármikor elérhető legyen a vonal, emellett állják a hívás díját is. EAP-nek (Employee Assisstance Program) hívják, béren kívüli juttatásként nyújtják a dolgozóknak" - mondja Gergely István, az At Work személyzeti tanácsadó cég pszichológusától, aki egyébként maga is jártas az ilyen jellegű konfliktuskezelésben. Gergely István külső szakértője egy hazai cég ilyen irányú, bevezetés alatt álló szolgáltatásának.

Ha nem tudjuk megbeszélni a munkahelyi problémát...

"A szolgáltatás leginkább a lelki segélyszolgálathoz hasonlítható. A különbség szinte csak annyi, hogy ez esetben nem (csak) magánéleti, hanem főleg munkahelyi gondokról esik szó" - teszi hozzá.

A telefonos segítségnyújtás tökéletes lehet például abban az esetben, ha a dolgozó úgy érzi: a kollégák piszkálják, a vezetőjével összeveszett, a munkája sem megy úgy, ahogy kellene. Ráadásul mindezt nem tudja megbeszélni senkivel. A barátai elfoglaltak, a családját pedig nem akarja zaklatni ezzel. Ilyenkor ahelyett, hogy önmagát őrölné, feltárcsázza a számot.

Beilleszkedés, ellenséges kollégák: telefonon is megy

"Szinte bármilyen munkahelyi konfliktus kezelésére alkalmazható a módszer, de csak elsősegélyként, azonnali beavatkozást követelő krízishelyzetben. A szakember telefonon is segíthet bizonyos problémák megoldásában. Így is tud útmutatással szolgálni, például a beilleszkedéssel, az ellenségeskedő kollégákkal, vagy épp a vezetőkkel való viselkedéssel kapcsolatosan, ahogy az egyéb stresszhelyzetek is segíthet megoldani. Ezekhez nem feltétlenül szükséges személyes találkozás" - véli Szabó Zsuzsa munkapszichológus.

Bonyolultabb problémamegoldás nem megy

Persze a bonyolultabb problémák feldolgozása ily módon nem megy. "Így azonban a szakembernek legalább lehetősége van rávilágítani erre. Ha a gond mélyebb eredetű, akkor el tudja irányítani a dolgozót a megfelelő szakemberhez" - tette hozzá.

Oroszi Babett

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!