Két komoly változást is rejt a vadonatúj 1-es BMW

BMW 1-es
Vágólapra másolva!
A bajor kompakt autó elveszítette azokat a jellemzőit, amikkel 15 éven át kilógott a konkurensek közül.
Vágólapra másolva!
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

A BMW bemutatta az 1-es sorozat harmadik generációját, amely elődeitől eltérően már nem hosszmotoros és hátsókerék-hajtású, hanem

keresztmotoros és fronthajtású, hathengeres motor nélkül.

Azért volt szükség a jelentős váltásra, mert a vevők tágasabb és praktikusabb kocsit akartak.

A vese alakú hűtőrácsok egybeolvadtak, és minden korábbinál nagyobbak lettek Forrás: BMW

A BMW szerint a megnövelt helykínálat elsősorban a hátsó üléssorban és a csomagtérben érhető tetten. Előbbi 33 mm-rel, utóbbi 20 literrel nőtt (380 literre), és a hátsó üléstámlák ledöntésével 1200 literig bővíthető. Jelentősen javul a hátsó ülések és a csomagtartó megközelíthetősége, mivel a nyílások nagyobbak lettek.

Rövidebb, de szélesebb és magasabb

Kizárólag ötajtós karosszériával létezik az új 1-es, és

nagyon hasonlít az X2-re.

Közvetlen elődjéhez képest 5 milliméterrel lett rövidebb, 4319 mm hosszúsággal. A szélesség 34 mm-t gyarapodott (1799 mm), a magassága pedig 13 mm-rel (1434 mm). A 2670 mm-es tengelytáv 20 mm-rel rövidebb, mint a második generációé volt.

BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

A BMW új kompakt modellje a hibrid hajtást is befogadni képes FAAR nevű architektúrára épül, ugyanarra, amire az X1, az X2 és a Mini Countryman. Annak ellenére, hogy

a karosszéria 20 kilóval könnyebb a réginél, a merevsége még javult is.

Bár az 50-50-es súlyelosztás és a hátsókerék-meghajtás már a múlté, a BMW nagy energiát fordított arra a fejlesztésnél, hogy a kocsit hasonlóan jó legyen vezetni, mint elődeit.

A vezetési élményről nem kell lemondani

Minden változat többlengőkaros, független felfüggesztést kap hátra (ellentétben pl. a Mercedes A-osztállyal, Focusszal, Golffal), felárért adaptív lengéscsillapítás, ültetett M sportfutómű, M sport kormánymű és M fék is kérhető. Sőt, az M135i csúcsváltozat előre Torsen rendszerű önzáró differenciálművet is kap, amelyet a nyolcfokozatú automata váltó házába integráltak.

BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

Az alulkormányzottságot és a kormányon érezhető hajtási befolyást

egy új, belső égésű motorral hajtott autóban még nem használt technológia

hivatott kiküszöbölni: az elektromos i3-ból átvett ARB lényege, hogy a kipörgésvezérlőt a menetstabilizáló vezérlőegysége helyett közvetlenül a motorvezérlő elektronikába integrálták.

A középkonzol továbbra is a vezető felé fordul Forrás: BMW

Mivel a jelcsatorna jelentősen lerövidült, az információáramlás háromszor,

a vezető által érzékelt reakció tízszer gyorsabb lett.

Minden 1-esben alapáron ott van az ARB, ezenkívül az M135i szériában megkapja az xDrive összkerékhajtást is, amely ezenkívül még a 120d-hez rendelhető felárért.

Ötféle motor lesz kezdetben

Az új 1-es BMW három dízelmotorral és két benzines erőforrással készül, a leggyengébb benzines (118i) 140, a leggyengébb dízel (116d) 116 lóerős, mindkettő 1,5 literes és háromhengeres. A gyengébb motorokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy hetes dupla kuplungos automata jár, az erősebbekhez csak hagyományos nyolcfokozatú automata.

BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

Fontos tudni, hogy a 116d már nemcsak az Euro 6d-TEMP, hanem

a szigorúbb Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási normának is megfelel.

Minden benzinesben részecskeszűrő, minden dízelmotorban részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral dolgozó SCR rendszer dolgozik.

BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

Sajnos

a soros hathengeres, 340 lóerős benzinmotor eltűnik

az M135i csúcsváltozatból (keresztben ugyanis nem férne be), a helyére egy jóval könnyebb, kétliteres, 306 lóerős ikerturbós négyhengeres lép. Igaz, ezzel sem lassú a kocsi, a 4,8 másodperces százas sprintidő csak 0,2 másodperccel marad el a régiétől, sőt, az ősztől kapható M Performance csomag rajtelektronikájával a különbség 0,1 másodpercre csökken.

Milyen belül?

Alapáron 8,8 colos, vezető felé fordított érintőképernyő jár minden 1-esbe, extraként a BMW iDrive operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója is megrendelhető, amely két darab, egyenként 10,25" méretű kijelzővel jár együtt.

BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es
BMW 1-es

Olyan,

nagyobb BMW-kből ismert fejlesztések is elérhetővé váltak,

mint az Intelligens Személyi Asszisztens, az öt felhasználójú digitális kulcs (okostelefon), a gesztusvezérlés, a színes head up display, a hálózatba kapcsolt navigáció, a különböző online szolgáltatások, vagy a tolatássegéd.

Utóbbi a parkolást megelőző összes, legfeljebb 36 km/órás sebességgel menetirányba megtett út pontos kormánymozdulatait eltárolja, hogy tolatáskor pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé – maximum 50 méteren, legfeljebb 9 km/órás sebességgel.

Az M135i 10 centi átmérőjű kipufogókat kap Forrás: BMW

Az új BMW 1-essel első ízben június 25-27. között, a BMW müncheni, BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválján találkozhatnak az érdeklődők, a típus autószalon-premierjét pedig idén szeptemberben, a 68. Frankfurti Autókiállításon tartják.

Az értékesítés világszerte 2019. szeptember 28-án veszi kezdetét.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!