Mattia Binotto január elején vette át a Ferrari Forma-1-es csapatának irányítását, miután a vezetés elküldte a korábbi csapatfőnök Maurizio Arrivabenét. Binotto technikai igazgatóként ekkor egyszerre két fontos pozíciót is betöltött a Scuderiánál, ami sokak szerint túl nagy falat egyetlen ember számára. A Ferrari később, júliusban bejelentette, hogy már nem a csapatfőnök az istálló technikai igazgatója is egyben, addigi feladatait három különböző személy kapta meg. Ekkorra a vörösök már hónapok óta bukdácsoltak, ráadásul jó néhány műszaki hibát is elszenvedtek. A svájci szakember azonban nem gondolja, hogy ennek köze lett volna korábbi "kettős életéhez."
Már a téli teszteken sem ment minden zökkenőmentesen, ami a Ferrari SF90 megbízhatóságát illeti, emlékezzünk csak Sebastian Vettel nagy bukására a barcelonai hármas kanyarban, vagy Charles Leclerc lerobbanására a pályán. A szezon során aztán ennél komolyabb következményekkel járó hibák is felütötték a fejüket,
Leclerc Bahreinben győzelemtől esett el, Vettel Ausztriában az időmérőn ragadt a garázsban, Hockenheimben pedig a két autó egyszerre makacsolta meg magát, miközben a tempójuk alapján akár az első rajtsort is kibérelhették volna.
A németországi fiaskó után Binotto elismerte, hogy át kell vizsgálniuk a belső folyamataikat, azt ugyanakkor nem hiszi, hogy januári csapatfőnöki kinevezése gyengítette volna meg az istálló technikai részlegét, és ennek lennének köszönhetőek a gondok. „Nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet, még ha őszintén szólva jelenlegi nincs is válaszom a technikai hibák okára.
Való igaz, hogy sok olyan problémánk volt, amelyeknek nem lett volna szabad megtörténnie, de nem hiszem, hogy bármi is változott volna a tavalyi, vagy az azelőtti évhez képest
– nyilatkozta az Autosportnak. – Az is igaz, hogy az elmúlt szezonokban egyszer sem volt erősségünk a megbízhatóság, úgyhogy foglalkoznunk kell azzal, hogy összességében hogyan közelítjük meg a fejlesztéseket. Ezzel mindannyian foglalkozunk a gyárban."
Binotto arra is utalt, hogy a lépéskényszer is szülheti a megbízhatósági gondokat, mert a felzárkózás miatt kénytelenek jobban a teljesítményt előtérbe helyezni, és mondjuk megsürgetni a fejlesztéseket, ahogyan azt az idén is megtették nem is egyszer.
Olykor csak a fontossági sorrenden múlik, hogy a megbízhatóságot helyezzük-e előtérbe, ami attól függ, hogy hol állunk a bajnokságban.
Ugyanakkor nem lehet orvosolni a megbízhatóságot csupán a felmerülő problémák kijavításával, helyette a megfelelő megközelítést kell alkalmazni, jelenleg ezen törjük a fejünket."
A Ferrarinál tehát a teljesítmény és a megbízhatóság sem a legjobb, a csapatfőnök azonban így sem kongatná meg a vészharangokat, mert azt látja, hogy jó irányba haladnak, csak még idő kell nekik.
„Gyakran mondom, hogy a csapatunk még fiatal, mert az embereink nincsenek régóta a jelenelgi pozíciójukban, a know-how-t pedig egy egész szezonba, vagy évekbe telik kiépíteni. Ezért örülök nagyon neki, amikor sikerül orvosolnunk a problémákat. Persze közben elszalasztjuk a lehetőséget a teljesítmény fokozására, de az autó fejlődik, ami azt mutatja, hogy a csapat képes teljesíteni. Nyugodtnak, koncentráltnak és szenvedélyesnek kell maradnunk, mert csak így, a jövőbe tekintve lehet elérni, hogy közép- és hosszú távon, a megfelelő befektetéssel versenyképesek legyünk."