A nyári szünet óta sikerszériában van a Ferrari, zsinórban három futamgyőzelmet és Szocsival együtt már négy pole pozíciót szereztek, azonban a csapat vezetése a lendület ellenére sem tervezi, hogy még nagyobb erőket mozgósítanak a hátrányuk esetleges ledolgozása érdekében.
Az Orosz Nagydíj előtt a Ferrari 133 pontnyi hátrányban van a Mercedeshez képest a konstruktőri világbajnokságban, Charles Leclerc lemaradása pedig 96 pont az élen álló Lewis Hamilton mögött. Az Ezüstnyilak megbízhatósági rátáját látva a Ferrarinak csekély esélye van arra, hogy a szezon végéig utolérik a világbajnoki címek esélyeseit.
A pénteki szabadedzések után Szocsiban a Ferrari képviselői meg is erősítették, hogy innentől kezdve a 2020-as és 2021-es szezonokra koncentrálnak. Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke kijelentette, hogy elégedettek a Szingapúrban látott aerodinamikai fejlesztésekkel, de további csomagokat az idén már nem készítenek.
A gyárban már a 2020-as autón van a hangsúly
– nyilatkozta a pénteki szabadedzések után Szocsiban. – Ha lesz még fejlesztés a szezon során, biztosan nem olyan mértékű, mint a szingapúri.” Munkatársa, a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies is nyomatékosította, hogy az év jelenlegi szakaszában már muszáj a következő évi autóra fókuszálni.
„Elérkeztünk az idénynek arra a pontjára, amikor a prioritásoknak már 2020-on kell lenniük – magyarázta. – Ráadásul, az azutáni időszakon is el kell kezdenünk dolgozni, úgyhogy idén már semmilyen jelentős fejlesztés nem várható” – utalt a drasztikusnak ígérkező 2021-es szabályváltozásokra.
Az Orosz Nagydíjat is az élről kezdő Leclerc a nyári szünet óta kiváló formában versenyez, 4 pole pozíciót szerzett és három futamon két győzelmet aratott. A monacói pilóta az év első 7 időmérőjén hatszor kikapott Sebastian Vetteltől, az elmúlt kilenc időmérőn azonban verte a rutinos csapattársát. Úgy érzi, a hozzáállásának megváltoztatása is segített neki.
A szezon elején igyekeztem alkalmazkodni az autóhoz, de aztán rájöttem, hogy nem a megfelelő úton haladunk
– emlékezett vissza. – Megkértem a csapatot, hogy próbálják a vezetési stílusomhoz igazítani a kocsit, ezután pedig nagyot léptünk előre. Ráadásul, korábban túlságosan is az időmérőre optimalizáltuk a beállítást, a versenyen pedig lassúak voltunk. Mostanra már ezen is változtattunk.”
A Ferrari pilótája hozzátette, a gondolkodásmódján is dolgoznia kellett, hogy jobb eredményekre legyen képes, elsősorban a kvalifikáción. „Korábban rossz megközelítéssel álltam az időmérőhöz – folytatta. – Ma már lépésről lépésre próbálom felépíteni, hogy a harmadik szakaszban a lehető legjobbat hozzam ki magamból.”