Az utóbbi hónapokban szinte minden sportautó rajongó figyelmét az kötötte le, hogy mikor mutatkozik be a BMW M3-asa, illetve mi lesz a nagy konkurenssel, a Lexus IS-F-fel. Ehhez képest a nagy négyesből a Mercedes-Benz új C-osztályával nem foglalkozott senki, egészen mostanáig. A Mercedes-Benz ugyanis méltó választ adott a C-osztály kategóriájában kialakult lóerőháborúban a konkurenseknek, hiszen a C63 AMG minden idők legerősebb sorozatban gyártott C-je lett. Ez mind szép, de a konkurenseknél is erősebb. Persze ez még önmagában nem jelenti azt, hogy egyben a C63 AMG jobb, mint az M3-as, az RS4-es, vagy az IS-F, de nem rossz alap a kezdéshez.
Az AMG igazán kitett magáért ennél a modellnél, bár bizonyos értelemben vissza is fogta magát. A németek ugyanis azt a 6,2 literes V8-as használták fel, amely mostanában számos a Mercedes sportmodellben bizonyított már, csak éppen visszavették a teljesítményét. Az erőforrás a megszokott 514 LE helyett ebben az autóban "csak" 457 LE leadására képes, de ezzel is a legerősebb a kategóriában. Az mindenesetre érdekes, hogy miért nem merték a teljes teljesítményt ráengedni a kerekekre.
Ennek ellenére az autó adatai így is fergetegesek, hiszen a C63 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, és elektronikusan lehatárolt 250 km/h a végsebessége. A motor erejét az E63 AMG-ben már kipróbált Speedshift hétsebességes automataváltó juttatja el a hátsó kerekekhez, amely többek között ezért 255 mm széles (elől 235-ös) lett. Természetesen megváltozott az autó futóműve, a kasztni 35 mm lejjebb ült, és jóval keményebb is lett. A fékezés hatékonyságáért elől 360, hátul 330 mm átmérőjű tárcsák gondoskodnak. A vezethetőségre pedig egy 3 fokozatban állítható menetstabilizáló elektronika felel.
A külső megjelenés is brutálisabb lett, de az AMG-től megszokott mértéktartó vadság jellemzi a C63 AMG-t is. Szemre gyönyörű, a kipróbálásra azonban még az árával együtt várnunk kell.