Tanulmányt készített a Toyota Venzából a Lotus, a cél az volt, hogy a súly lefaragásával egy takarékosabb, alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású modell szülessen meg. Két változatot készített a Lotus, egy középtávú 2017-eset és egy hosszú távú 2020-asat.
A 2020-as modellben a hajtásláncot nem számítva 38 százalékos súlycsökkenést ért el a Lotus, mindezt az alkatrészköltség alig háromszázalékos növelésével. 33 százalékos a hajtáslánccal együtt számolt mínusz, ezzel elvben 23 százalékkal lehet csökkenteni a fogyasztást.
21 százalékos a súlycsökkenés a hamarabb megvalósítható 2017-es modellben, így sem teljesen világos azonban, hogy mi volt a Lotus célja ezzel a munkával. Két teljesen más szegmensben érdekelt gyártóról van szó, talán a japánok is tudják, hogy mit kell tenniük a jövőben.