Jó ideje kacérkodik egy sportos Q3 elkészítésének gondolatával az Audi, ebbe az irányba mutatott a Detroiti Autószalonon leleplezett Q3 Vail tanulmány is. Az egyik népszerű coloradói síparadicsomról elnevezett autóba 314 lóerős teljesítménnyel került be a 2,5 literes, öthengeres turbómotor.
A Pekingi Autószalonon már RS előtaggal mutatkozik be egy tanulmány, amelyet még tovább izmosítottak az Audi mérnökei. Sportos elemekkel, többek között méhsejtmintás hűtőráccsal, nagy légbeömlőkkel, fekete betétekkel és diffúzortoldattal dobták fel a Q3-as megjelenését, a végeredmény kifejezetten szériaérettnek tűnik. A 2,5 literes motor 360 lóerősre erősödött, 100 km/órás tempóra 5,2 másodperc alatt gyorsítja a szabadidő-autót, a végsebesség 265 km/óra.
Ellentétben a többi, alaphelyzetben inkább hátsókerék-hajtásúként viselkedő RS modellel, a hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltóhoz kapcsolódó Quattro összkerékhajtás szinte kizárólag az első tengelyre tereli a nyomatékot, csupán határhelyzetben, megcsúszásveszély esetén küld erőt a hátsó kerekekhez is. Az RS Q3 felfüggesztései 25 milliméteres ültetést kaptak, a látványt a 20 colos felnik és a rajtuk feszülő, 255/20-as gumik teszik teljessé. Az utastérben a fekete az uralkodó szín, a hangulatot kék betétek és fémhatású műszerfal dobják fel.