A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
20:50TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
HUNAndrásfi Tibor
21:20VívásMohamed El Sayed-Tibor Andrasfi
NyílNyíl

A belvárosba is bemegy a sheffieldi vonat-villamos

vonat villamos
Vágólapra másolva!
A 2016-ban induló új járat az agglomerációból a városba érve nem áll meg a pályaudvaron, hanem rácsatlakozik a villamoshálózatra.
Vágólapra másolva!

Jelenleg is tartanak Nagy Britanniában a sheffieldi vonat-villamosjárat beindításának előkészületei, az elképzelések szerint 2016-ra készülnek el az infrastruktúra álalakításával és a járművek beszerzésével. Az újszerű járat előnye, hogy az elővárosokból a belvárosba utazó utasoknak nem kell majd átszállnia a pályaudvarokon, mivel a járat onnan a belvárosi Sheffield Supertram villamos sínjeire áttérve folytatja az útját. A Wired információi szerint a 13 kilométer hosszú távon üzemelő járat Rotherham Parkgate-ből Sheffield belvárosába fogja szállítani az utasokat. A 60 millió fontba (22 milliárd forint) kerülő projekt egyúttal egy teszt is, amelyben azt vizsgálják, hogy a vonat-villamosok megállnák-e a helyüket más brit nagyvárosokban is.

Speciális tervezésű kerekeken gördül, és különleges futóművel rendelkezik az új vonat-villamos, hogy a nagysebességű szakaszok mellett a lassú, éles kanyarokkal tarkított, süllyesztett villamospályák se jelentsenek gondot neki. „A vonat-villamos kettős működése nagyobb rugalmasságot, több szolgáltatást, útvonalat és jobb átszállási lehetőségeket biztosít az utasoknak”- nyilatkozta David Cosbee, a kerekeket tervező Huddersfieldi Egyetem Vasútkutatási Intézetének kutatója.

A vonat-villamos ötletét elsőként a németországi Karlsruhe valósította meg 1992-ben, számos európai és amerikai város mellett Szegeden is a tervek között szerepel egy hasonló járat beindítása.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!