A jelenleg is zajló Pekingi Autószalonon mutatta be a Volkswagen a Golf R 400 nevű tanulmányát, amelynek neve egyben jelzi a teljesítményét is. A motorháztető alatt azt a 2 literes turbós benzinmotort találni, mint a 300 lóerős R-változatban, ám a plusz 100 lóerő érdekében nagyobb turbófeltöltőt kapott a négyhengeres blokk. A végeredmény 400 lóerő és 450 newtonméteres nyomaték, ami 3,9 másodperces százra gyorsulást tesz lehetővé, ez egyébként kerek egy másodperccel jobb, mint az R változaté. A végsebességet 280 km/órában korlátozták.
Ezt a teljesítményt csak az első kerekekkel természetesen nem lehetne élvezetes módon az útra vinni, ezért összkerékhajtást kapott a tanulmány, valamint a VW csoport jól ismert hatfokozatú, duplakuplungos DSG váltóját is. A Car and Drive magazinnak úgy nyilatkozott a VW hajtásláncokért felelős fejlesztési főnöke, Heinz-Jacob Neusser, hogy az R 400 több, mint egy erőfitogtató tanulmány, ugyanis gyártani fogják, de azt hogy mikortól és mennyiért lesz kapható, nem árulta el.