310 lóerős az új Honda Civic Type R
![honda civic type r](https://cdn.origo.hu/2023/12/lTkDqNjRRtdAlrBNiYd4VQR6uuRlqyEqKWRmEqXtmfU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M2N2IwNThhYjdiMzQ2NjliZjFjNjBjNDJiOGMyODli.webp)
Genfben bemutatták végre az új Honda Civic Type R-t, amely beáll a sorba, és mostantól turbómotorral lesz kapható. A kétliteres blokkból 310 lóerőt préseltek ki 400 Nm-es csúcsnyomaték mellett, ezzel az autó 5,7 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Végsebessége 270 km/h, amely kategóriaelső érték.
A Honda teljesen egyedi futóművet tett az autó alá részlegesen önzáró differenciálművel, mert a "több mint 320 lóerős" Ford Focus RS-sel ellentétben a Civicben nem az összes, hanem csak az első két kerék a hajtott, ami okozhat nehézségeket az átlagos képességű vezetők számára.
A Civicben először jelent meg a +R vezetési mód, ez még agresszívebb nyomatékleadást, még jobb gázreakciót és 30 százalékkal feszesebb futómű-hangolást ad. Szuzukában és a Nürburgringen is fejlesztették az autót, amellyel a Honda célja az volt, hogy elvegye a Renault Megane RS 275 Trophy R-től a leggyorsabb fronthajtású szériaautó címét.
Sikerült: a francia kompakt korábban 7:54-es időt futott a Nürburgringen, ezt a Hondának 7:50.63-ra sikerült lefaragnia.