Az új, tizedik generációs E-osztály elődjével összehasonlítva 4 centivel lett hosszabb (4,92 m), a tengelytávja 6,5 centivrel növekedett (2,94 m). Formája a mai Mercedes szedánok jellegzetes vonalait ismétli meg, emiatt kívülről
nehéz lesz megkülönböztetni a C- és S-osztálytól.
A hosszú motorháztető a kupészerű tetővonallal izgalmas sziluettet hoz létre, amely széles hátsó traktusban végződik. A feláras LED-fényszórók a lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet kanyarban is pontos fényelosztással és nagy fényerővel világítják meg, vakítás nélkül. A szintén opcionális
hátsó lámpák különleges csillagporszerű hatást keltenek,
amit egy új fényvisszaverési technológia tesz lehetővé.
Az alapverzió és az Exclusive line a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal.
Az Avantgarde és AMG Line modellek viszont már sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal.
Az új E-osztály műszerfala opcionálisan két óriási (12,3 colos), nagyfelbontású kijelzőből is állhat. A közös üvegburkolatuk alatt
a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze,
amelyben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális órák találhatók a vezető látóterében, valamint egy központi kijelző a középkonzol felett.
Az E-osztály az első autó, amelynek kormánykeréken érintés-érzékeny vezérlő gombokat alakítottak ki. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát. A központi rendszer további vezérlői között található egy érintőfelülettel rendelkező vezérlő a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de van beszédvezérlés is.
Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci bevezetés idején: az E 200 név kétliteres, négyhengeres, 184 lóerős, turbós benzinmotort,
az E 220 d pedig egy teljesen új, kétliteres, 195 lóerős dízelmotort takar, 3,9 literes átlagfogyasztással.
Később a benzinesből 245, a dízelből 150 lóerős is lesz.
A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a konnektoros hibrid E 350 e-t, amely egy feltöltéssel 30 kilométernyi teljesen elektromos közlekedést tesz lehetővé, vagyis jogosult lesz a zöld rendszámra. A négyhengeres benzinmotor az elektromotorral együtt 279 lóerős rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal.
A legerősebb dízel a háromliteres E 350 d lesz hathengeres motorral, amely 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal rendelkezik. További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek háromliteres, hathengeres biturbó benzinmotorja 333 lóerős.
Az összes modell a kilencfokozatú automatikus váltót kapja szériában,
kézi váltó nincs.
Az új E-osztály alapáron acélrugókon gördül, de a magasságtól és a csillapítás feszességétől függően háromféle változat létezik: komfort futómű, sportosabb futómű 15 milliméteres ültetéssel, még sportosabb futómű adaptív lengéscsillapítással és szintén 15 milliméteres ültetéssel. Felárért felszerelhető szintszabályzós légrugózás is, amely automatikusan állítja az autó magasságát a sebességtől függően, de rossz úton gombnyomásra is megnövelhető vele a szabad magasság.
A Drive Pilot rendszerrel a Mercedes-Benz egy újabb lépést tett az autonóm közlekedéshez vezető úton. A távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízben
követni is képes az elöl haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig.
A funkció nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg a vezetőt, de a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti.
130 km/h sebességig a rendszer
akkor is képes az elöl haladó járművet követni, ha az útfelfestések nem egyértelműek,
vagy hiányosak. Ennek köszönhetően a Drive Pilot a járművezetőt dugókban vagy sűrű járműoszlopokban történő haladás során is tehermentesíti. A sebességkorlátozás-asszisztens a felismert sebességkorlátozásokat vagy a navigáció által ismert sebességhatárokat - például lakott területen belül 50 km/h-t vagy országutakon 90 km/h-t – magától betartja.
A Teslához hasonlóan már az E-osztály is kínál aktív sávváltás asszisztenst: amennyiben a vezető az irányjelzőt minimum két másodpercig működteti,
az autó aktív kormányzással átsorol az adott oldali szomszédos sávba, amennyiben azt szabadnak látja.
Szintén új opciónak számító kikerülés-asszisztens: ha a járművezető egy veszélyhelyzetben kikerülési manővert hajt végre, a funkció kiegészítő kormányzás-rásegítéssel segíti a műveletet. Ez segít a sofőrnek abban, hogy a gyalogost kontrolláltan ki tudja kerülni, ezt követően pedig könnyebben visszaterelje a járművet a megfelelő helyzetbe.
Mindezeken felül az új E-osztály extralistája a következőkkel bővült:
A február 1-től érvényes magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11,86 millió forint, míg az E 220 d modell esetében 12,52 millió forint.