Az Airbus először a 2017-es Genfi Autószalonon mutatta be Pop.Up nevű koncepciójárművét, amely nem más, mint egy szuperkönnyű,
kétszemélyes utascella, amit egy repülő drónhoz és a guruló alvázhoz is lehet csatlakoztatni.
Idén az Audival átdolgozták a prototípust, és ismét elvitték Genfbe.
A 216 lóerős drónnal összekapcsolva 120 km/órás sebességgel legfeljebb 50 kilométert tehet meg a kabin, a 80 lóerős guruló alvázhoz kapcsolva azonban már 130 km a hatótáv.
A német kormány most ennek a járműnek a tesztelését engedélyezte
az Audi központjának városában, Ingolstadtban és légterében.
„A próbaüzem célja, hogy tegyen valamit a túlzsúfolt városi utak ellen, és hogy növekedési potenciált biztosítson a német csúcstechnológiai ipar számára" – áll a német kormány sajtóközleményében.
„A repülő taxik már nem csupán víziók, ezek a járművek a mobilizáció egy új dimenziójába juttathatnak el bennünket" – nyilatkozta Andreas Scheuer német közlekedési miniszter. „Ez egy nagy lehetőség a meglévő cégeknek és az új startupoknak is, amelyek már egy ideje sikeresen dolgoznak ennek a technológiának a fejlesztésén - tette hozzá.