A BrandZ Top 100 listán szereplő márkák hat százalékkal növelték összértéküket 2019-hez képest. Ez a 277 milliárd dolláros gyarapodás elegendő volt ahhoz, hogy a világ száz legértékesebb vállalatának az értéke együttesen megközelítse az ötbillió dollárt.
Az autóipar, amelynek súlya már tavaly is gyengült a globális gazdaságon belül, tovább veszített jelentőségéből. A járvány a közlekedési és beruházási kedv csökkenése, illetve az ebből adódó gyártásbeszüntetések miatt különösen kedvezőtlen hatást gyakorolt a szegmensre.
A tíz legértékesebb autómárka jelenleg 130 milliárd dollárt ér.
Közülük csak hárman olyan nagyok és jelentősek, hogy felkerülhettek a Top 100-as listára:
a Toyota a 48., a Mercedes-Benz az 56., a BMW pedig a 61. helyen.
A trió tagjai közül arányaiban a Toyota veszítette a legkevesebbet.
Növekedésre egyedül a Tesla volt képes, amely jelenleg már a világ negyedik legértékesebb autómárkája. A Tesla értéke ráadásul jelentősen, tavalyhoz képest 22 százalékkal nőtt.
(Forrás: Smarter Media)