Váratlan és meglepő dolog történt a magyar használtautó-piacon

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
A DataHouse adatai szerint idén augusztusban 9725 import személyautó került forgalomba Magyarországon, ami az előző hónaphoz képest 20,3 százalékos, tavaly augusztushoz képest pedig 14,4 százalékos visszaesést jelent.
Vágólapra másolva!

Az augusztusi visszaesés elsődleges oka, hogy

az autópiacokat továbbra is visszafogja a koronavírus-járvány miatti bizonytalanság.

A júniusi és júliusi időszakos felfutás - e két hónapban haladta meg újból a 10 ezres szintet a havi behozatal – annak volt köszönhető, hogy a tavasszal elhalasztott, de szükséges beszerzéseket pótolták.

A beharangozott második hullám küszöbén azonban ismét az óvatosság kerekedett felül.

Mindez a hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon is jól tetten érhető: míg az új személygépkocsikból júniusban 24, júliusban pedig 21 százalékkal adtak el kevesebbet, mint egy évvel korábban, augusztusban az elmaradás ismét 30 százalékosra nőtt.

A JóAutók.hu előrejelzése szerint amennyiben a vírusnak ősszel nem lesz a gazdasági életet jelentősen lebénító újabb hulláma, éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatunk 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-es 156 ezres értéktől.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!