2022-től minden új autóba
kötelező beépíteni valamilyen intelligens sebességszabályozó asszisztenst (ISA)
az Európai Bizottság döntése értelmében. Bár már évek óta dolgoznak a szabályozáson, továbbra sem tudni, hogy ez milyen hatással lesz a hétköznapokra - írta a Vezess.
Az ISA szempontjából az újdonságot a kötelezővé tétel jelenti majd, hiszen az autógyártók az elmúlt években rendre az olcsóbb és könnyen kikapcsolható változatot használták, a közlekedésbiztonsági szervezetek azonban a radikális megoldást tartják szükségesnek.
Az autó a műszerfalon és/vagy hangjelzéssel üzenve is jelezheti a sofőrnek, hogy túllépte a megengedett sebességet,
a drasztikusabb verziók gyorshajtás esetén akár a gázpedált is manipulálhatják, a motorerőt is elvehetik,
de olyan változat is elképzelhető, aminél vibrálni kezd a pedál a sofőr talpa alatt.
A motorerő elvétele nagyon drasztikus lenne, mert ez akár veszélybe is sodorhatja egy autó utasait, például akkor, ha előzés közben lépik át a sebességhatárt. A végleges rendszer működési elveit ezért nagyon körültekintően kell majd meghatározni.