A Vezess olvasója egy 3,5 éves Opel Astrát vásárolt 1,6 literes dízelmotorral. Nem sokkal
az adásvétel után kiderült, hogy a vezérműlánc hidegindításnál hangos,
a márkaszerviztől 480 ezer forintos ajánlatot kapott a javításra.
A vásárló állítása szerint az autót eladó kereskedés a költségekből semmit nem hajlandó vállalni, szóba sem állnak vele.
A lap szakértője szerint
a vezérlés meghajtása (vezérműszíj, vezérműlánc) kopó alkatrésznek minősül,
mint ahogy a fékek, kuplung is. Kereskedőtől való vásárlás esetén 12 hónap szavatosság jár a kocsi mellé. Ebből 6 hónapig – egy esetleges meghibásodás esetén – a kereskedőnek kell bizonyítania egy jogvita esetén, hogy a hiba nem állt fenn, amikor átadta az autót, illetve ha fennállt, tájékoztatta a vásárlót.
A kopó alkatrészekre viszont nem vonatkozik a szavatosság.
A szakértő szerint egy
esetleges jogvita esetén nagy valószínűséggel nem lenne nyerhető a per ezzel a hibával, vagyis a vásárlónak kell fizetnie a javítást.