A globális jelenlétű iSeeCarsnál több mint 8,2 millió adásvételt elemeztek, ennek alapján határozva meg, hogy egyes modelleknek mekkora az értékvesztése.
A Toyota nemcsak megőrizte elsőségét, de javítani is tudott tavalyi eredményén,
a márka átlagos értékvesztése 42,1 százalékos az első öt évben. Az első helyezett mögött nagy volt a mozgás az élmezőnyben, egy új márka, a Tesla is megjelent a listán.
Az elektromos gyártó egyelőre egyetlen típussal versenyez, hiszen második modellje, a Model X csak jövőre lesz elég idős ahhoz, hogy felkerüljön a listára.
A több mint nyolcmillió vizsgált autónak az
átlagos értékvesztése 49,1 százalék, azaz egy újonnan vásárolt gépkocsi öt év elteltével újkori árának valamivel kevesebb, mint a felét éri.
Legkisebb értékvesztésű márkák (zárójelben az átlagos értékvesztés 5 év után):
(Forrás: Smarter Media)