Hét rossz vezetési szokás, amivel árthatunk az autónknak

váltó
Vágólapra másolva!
Bár sokan tartják magukat jó autóvezetőnek, tökéletes sofőr nem létezik. Összegyűjtötték a leggyakoribb káros vezetési szokásokat.
Vágólapra másolva!

Mindenkinek vannak olyan vezetési szokásai, amelyeken lehet csiszolni. Ha például túl közel megyünk az előttünk lévő járműhöz vagy kanyarodás előtt elfelejtünk indexelni, az nemcsak bosszúságot, de veszélyt is jelenthet a többi vezető számára. A Leaseplan flottakezelő tapasztalatai alapján hét dologra érdemes különösen figyelni.

1. Kerüljük a kátyúkat!

Kátyúba hajtás során a gumiabroncs szenvedi el a legtöbb kárt, azonban egy mély vagy éles peremű úthiba meghibásodást okozhat akár a kormányműben, a felfüggesztésben és a kerékbeállításokban is, ezért nagyon figyeljünk, és tudatosan kerüljük ki az úttesten keletkezett gödröket.

2. Óvatosan a fekvőrendőrökkel!

A fekvőrendőrökön való túl gyors áthaladás veszélyeztetheti az autó műszaki állapotát. Különösen óvatosan haladjunk, ha az autó kasztnija alacsony, ha ugyanis nekiütközünk egy fekvőrendőrnek, behorpadhat a lökhárító vagy megsérülhetnek a futómű alkatrészei.

Forrás: Leaseplan

3. Sose feledkezzünk meg a kézifékről!

Noha a sebességváltó megakadályozhatja a jármű elgurulását parkolásnál, a rögzítőfék az egyetlen olyan alkatrész, amelyet valóban arra terveztek, hogy fixen tartsa az autó kerekeit.

4. Álló helyzetből indítsunk előre tolatás után!

Néha túlságosan sietünk, és még mozog az autó, miközben hátramenetből sebességbe kapcsolunk. A sebességváltót azonban nem úgy alakították ki, hogy egyszerre állítsa le az autót és váltson sebességfokozatot. A fékek állítják meg az autó mozgását, így csak azok használatával lehetséges zökkenőmentesen váltani a pozíciók között, egyébként sérülhet a sebességváltó működése.

5. Ne hagyjuk figyelmen kívül a műszerfal jelzéseit!

Fordítsunk kiemelt figyelmet az akkumulátor, a fék, a légzsák, a hűtőfolyadék, az olaj, és a motor problémáit jelző világító ikonokra!

6. Ne várjuk meg, hogy teljesen kiürüljön a tank!

Az üzemanyagszint-jelzők pontatlanok lehetnek. Míg esetleg azt feltételezzük, hogy az alacsony üzemanyagszintet jelző lámpa kigyulladása után még könnyedén megtehetünk 60-80 kilométert, az valójában a vezetési körülményektől függ.

7. Ne nyomjuk folyamatosan a fékpedált!

Ha hosszabb ideig rajta hagyjuk a lábunkat a fékpedálon, az a fékek túlmelegedéséhez vezethet, amelyek ilyenkor elveszítik fékezőerejük egy részét, ez pedig megnehezíti a gyors és biztonságos megállást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!