Tavaly a kijárási korlátozások miatt jelentősen csökkent az autóhasználat Németországban, az ADAC sárga angyalai a 2019-es évhez képest mintegy tíz százalékkal kevesebb bevetést teljesítettek.
A sokat parkoló autók miatt még a megszokottnál is több problémát okoztak a lemerült akkumulátorok,
amelyek már a hibák 46,3 százalékáért felelősek (2019: 41,8%) - írta az Autó-Motor.
Az idei statisztikában 25 autómárka 109 modellsorozatát értékelték, azokat, amelyek tavaly 3-10 év közötti korúak voltak, és legalább tízezer volt belőlük forgalomban Németország útjain. A hibák között nem vették figyelembe az emberi mulasztás (kifogyott az üzemanyag) vagy a külső tényező (gumidefekt) által okozott problémákat. 40 modellsorozat bizonyult megbízhatónak, 16 számít megbízhatatlannak.
A legrosszabbnak a tízéves Kia Ceed bizonyult ezer autóra vetített 52,7 problémával,
az akkumulátor mellett az önindító, az üzemanyag-szivattyú, a vezérműlánc és a gyertyák okozzák a legtöbb problémát. A Hyundai i20-asnál az akkumulátorok mellett a gyújtáskapcsolók felelősek a legtöbb meghibásodásért, a Seat Alhambra/Volkswagen Sharan esetén már fiatal autóknál is gondot okoz a kipufogógáz-visszavezetés és az AdBlue befecskendezés. A Smart Forfour esetén már fiatal korban is extrém sok gondot okoznak az akkumulátorok,
az Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max és Renault Kangoo is problémásak, az utóbbi kettőnél az elektronikai rendszer okozza a hibákat.
A német prémiumautók bizonyultak a legjobbnak az ADAC statisztikája szerint – de érdemes megemlíteni, hogy sok esetben az ingyenes gyári segélyszolgálatot hívják ezen autók tulajdonosai, és így a problémák nem jelennek meg az ADAC-statisztikában.
Meglepően jól szerepelt az ADAC statisztikájában a Fiat Punto és a Dacia Sandero, amelyek még öreg (10 éves) korukban is kevés hibát produkálnak.
A feltűnésmentes, nem sok hibát produkáló autók közé tartozik a Seat Ibiza, Skoda Fabia és Volkswagen Polo, illetve a Volkswagen Golf.
Idén először a villanyautókat is külön kiértékelte az ADAC, nem meglepő módon ott is az akkumulátorok, mármint a 12V-os akkumulátorok okozzák a legtöbb problémát, a hibák 54 százalékáért ezek feleltek.
Ezeknél az autóknál legtöbbször a zárak/kilincsek se működtethetőek, ha lemerült az akkumulátor, ami a segítségnyújtást is megnehezíti.
A villanyautó-specifikus részegységek, úgymint nagyfeszültségű akkumulátor, hajtómotor vagy fedélzeti töltő mindössze a problémák 4,4 százalékáért felelt. Az ADAC azért megjegyzi, hogy a villanyautók még nagyon fiatalok, hosszú távú tapasztalatok még nincsenek ezekkel.