Megdöbbentő trükközés folyik a magyar autópiacon, már szót is emeltek ellene

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Az idei első négy hónapban 42 714 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, tíz százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. De a növekedés nem feltétlenül növekedés.
Vágólapra másolva!

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint hiába tűnik úgy, hogy az idei első négy hónapban javult a helyzet a hazai újautó-piacon.

Az adatok szerint az idén forgalomba helyezett autók mintegy 30 százaléka valójában nem kerül(t) belföldi végfelhasználóhoz,

mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel céljából vagy más üzleti okból.

Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése már hat százalékkal elmarad a tavaly január-áprilisitól.

Az MGE szerint ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.

Áprilisban 10 521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!