A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint hiába tűnik úgy, hogy az idei első négy hónapban javult a helyzet a hazai újautó-piacon.
Az adatok szerint az idén forgalomba helyezett autók mintegy 30 százaléka valójában nem kerül(t) belföldi végfelhasználóhoz,
mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel céljából vagy más üzleti okból.
Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése már hat százalékkal elmarad a tavaly január-áprilisitól.
Az MGE szerint ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.
Áprilisban 10 521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.