Az elképesztő külsejű terepjáró szupersportkocsi Mark Philipp Gemballa, a Gemballa tuningcég alapítójának, Uwe fiának az ötletéből és vezetésével született meg. A Marsien a legújabb, 992-es kódszámú Porsche 911 Turbo S-en alapul, a nevét pedig onnan kapta, hogy a közel-keleti homokdűnék, ahol a fejlesztését végezték, marsbeli tájra emlékeztették Gemballát.
A szintén Porschék tuningolására szakosodott Ruf Automobil-t kérték fel a 3,8 literes, dupla turbós hathengeres boxer teljesítménynövelésére, a német cég pedig alaposan kitett magáért, hiszen 650 helyett 750 lóerőt, és 800 helyett 930 Nm-t hozott ki a motorból, ami már a mély homokban is elég kell, hogy legyen. Hiába néz ki terepjárónak, a Marsien gyorsabb a legtöbb, aszfaltra épített szupersportkocsinál, ugyanis
0-100 km/h-ra mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 330 km/h.
Akinek ez sem elég, 830 lóerővel is kérheti a kocsit, de ehhez már a turbók cseréjére, teljesen átírt motorvezérlésre és a duplakuplungos PDK váltó megerősítésére is szükség van. Gemballa szerint a tuningolt motorok továbbra is teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat.
Természetesen a motoron felül a jármű más részeihez is hozzá kellett nyúlni, hogy a Marsian képes legyen ügyesen mozogni terepen. Összkerékhajtás alapból volt, de bele kellett nyúlni, hogy több erőt (és tartósabban) küldjön előre. A teljes futóművet lecserélték a német KW Automotive által fejlesztettre, amely elöl kettős keresztlengőkaros (hasonlóan az új GT3-ashoz), és
„intelligens, aktív" lengéscsillapítókkal rendelkezik,
amelyek 20 ezredmásodpercenként reagálnak a terep változásaira.
Mivel acél- helyett légrugók dolgoznak a futóműben, a Marsien hasmagasságát gombnyomásra 120-ról 250 mm-re lehet növelni. Akinek ez sem elég, és tényleg csak terepen akarja használni a Marsient, annak Gemballa kínál komplett Reiger tereprali-futóművet is még nagyobb rugóutakkal, hasmagassággal és versenysportból származó profi lengéscsillapítókkal. Többféle terep üzemmódot is bekapcsolhat a vezető, van murvára, sárra, homokra és hóra optimalizált beállítás is a Porsche gyári, aszfaltos programjai mellett.
Bár a karosszéria úgy tűnik, mintha az eredeti átalakítása lenne, valójában minden eleme új, és nem alumíniumból, hanem szénszálból készül, ráadásul annál a német cégnél, amelyik a Forma-1-es csapatoknak is állandó karbon-beszállítója.
Körülbelül negyedmilliárd forintnak megfelelő euróba kerül
majd a Marsian, sovány vigasz, hogy ennek a negyedét elengedik, ha valaki felajánlja donornak az új 911 Turbo S-ét. Mivel csak 40 példány gyártását tervezik, a Marsian értéke valószínűleg később sem fog csökkenni, kivéve, ha valaki tetőre rakja, vagy egyéb módon töri össze terepen száguldás közben. Mindenesetre a magas ár nem riasztotta el a vevőket, 10 példányt már elkelt, és további 15-re le is tették már az előleget...