Az új Jogger egyedül váltja le a Dokker, Lodgy és a Logan MCV modelleket. Kialakítása olyan, mint egy kombié, de a tetővonal a szokásosnál magasabban húzódik, és a 20 centis hasmagasság is a szabadidő-autókat idézi.
A karosszéria 4,55 méter hosszú, amihez igen nagy, 2,9 méteres tengelytáv társul.
A Jogger frontrésze - a domborított motorháztetőt leszámítva - ismerős lehet a Sanderóról és a Loganról (amelyekkel azonos padlólemezre épül), a hátsó traktusé azonban teljesen új, a függőleges csomagtérfedelet két függőleges hátsó lámpa zárja közre.
Nincs olyan másik kompakt autó, ami több helyet biztosítana az utasai és a csomagjaik számára. Akár három üléssor is rendelhető, és a Dacia szerint még leghátul is elfér egy 1,9 méter magas felnőtt. A leghátsó és a középső sor könnyen ki is vehető, ilyenkor
1819 liternyi tér keletkezik,
amit sok kishaszonjármű is megirigyelhet.
Ha mind a hét ülés a helyén van, 160 literes a poggyásztér, ha a harmadik üléssort lehajtják, 565 literes üregbe lehet pakolni.
Aki viszont megelégszik öt üléssel, az 708 literrel gazdálkodhat,
de ebben az esetben le kell mondani a 2,5 millió forintos nagycsaládos autóvásárlási támogatásról, mert az csak hétszemélyes autókra jár, három gyerektől.
A 2022 első felére tehető piaci bevezetéskor motorral lehet majd megvenni a Joggert. Az egyliteres, háromhengeres turbómotor
benzinesként 110, Bi-Fuel kivitelben (benzin-LPG) 100 lóerőt ad le.
A maximális nyomaték 200 Nm 2900-as fordulatszám mellett, de már 1700-nál is megvan ennek a 90 százaléka, ami megfelelő rugalmasságot jelez. Egyelőre csak a gázos motor LPG-fogyasztását adták meg, ami a WLTP szabvány szerint 7,6 l/100 km vegyesen.
A nagy újdonságot azonban a 2023-ban érkező full hibrid (HEV) változat jelenti, ami
a Renault 140 lóerős egyedi E-Tech hibrid rendszerét kapja meg.
Ez egy 1,6 literes szívómotorból, két villanymotorból, egy körmös kapcsolású Multi-mode sebességváltóból és egy 1,2 kWh kapacitású akkumulátorból áll. Csak ehhez a változathoz jár majd automata váltó, de az előnyök között meg kell említeni a 40 százalékkal alacsonyabb városi fogyasztást, a kisebb károsanyag-kibocsátást, valamint a jobb menetteljesítményeket is.
A Dacia szerint a Jogger HEV városban akár a menetidő 80 százalékában is képes tisztán elektromos hajtással menni. Ha igény mutatkozik rá, akkor a hibrid hajtáslánc Renault-kban már létező, plug-in változatát is felveszi majd a kínálatba a Dacia (ami nálunk zöld rendszámot érne), de az előzetes tervekben ez nem szerepel.
Hiába néz ki valódi terepkombinak a műanyag védőelemektől, alsó védőlemez-imitációktól és a nagy hasmagasságtól a Jogger,
csak elsőkerék-meghajtással lehet megvenni.
Aki valódi terepjárót akar összkerékhajtással, annak a nemrég frissített Dustert ajánlja a román márka.
A 110 lóerős benzinmotorral Nyugat-Európában
15 ezer eurótól indul a Jogger árlistája,
ami 5,2 millió forintnak felel meg. Talán a magyar importőrnek sikerül majd 5 millió forint alá bevinni a bevezető árat, ami szenzációsan kedvező lenne egy ekkora méretű, modern és biztonságos autótól. Vélhetően még hétüléses kivitelben, alaposan felextrázva is megáll majd 6 millió forint alatt a Jogger, ami azt feltételezi, hogy komolyan átrendezheti a magyar újautó-piacot.