Ki nem találná, milyen autókat kezdtek venni az európaiak a járvány alatt

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
A tavalyi negyedik negyedévben több mint a harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban.
Vágólapra másolva!

A tavalyi negyedik negyedévben közel minden hatodik, az Európai Unióban forgalomba helyezett új autó elektromos volt a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.

A hibrid-elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt

az alternatív hajtású autók az összes Európai Unióban forgalomba helyezett autó 34 százalékát adták a negyedik negyedévben.

Októbertől decemberig Ciprus kivételével minden uniós tagállamban nőtt az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése. A nagyobb piacok közül Németországban 236,6 százalékkal, Franciaországban 156,7 százalékkal, Olaszországban pedig 108,9 százalékkal.

Az Európai Unióban csökkent a belső égésű motoros autók részaránya tavaly: a forgalomba helyezett autók 28 százaléka volt dízel, 47,5 százaléka benzines, a 2019-es 31,6 és 57,8 százalékos arány után.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!