Az autók előtörténeti vizsgálatával foglalkozó carVertical több mint 570 ezer autó adatait nézte át. A számokból kiderült, hogy
a legtöbb futásteljesítmény-csalást a dízelüzemű autóknál követik el:
ez az összes visszatekert kilométerórás autó csaknem háromnegyedét (74,4 százalék) jelenti.
A használt benzines autók esetében kevésbé valószínű a futásteljesítmény-csalás, az összes visszatekert kilométerórás eset 25 százalékát adja ez a kategória. Ez a tendencia azonban a jövőben megváltozhat, mert az újautó-értékesítésben a dízelek és a benzinesek aránya az elmúlt években drámai módon megváltozott.
A carVertical kutatása alapján
a használt autó életkorától és állapotától függően a futásteljesítmény manipulálása akár 25 százalékkal is megnövelheti az eladási árat.
A statisztikák szerint leggyakrabban az 1991 és 1995 között gyártott autók kilométeróráit tekerik vissza. Ha csalnak velük, akkor az ilyen korú autókat átlagosan 80 ezer kilométerrel tekerik vissza.
A 2016 és 2020 között gyártott járművek kilométeróráit átlagosan 36 ezer kilométerrel tekerik vissza. Az ilyen csalások által okozott kár jóval nagyobb lehet, mint az idősebb autóknál.