Miközben a hagyományos autók átlagkára 400-450 ezer forint körül alakul Magyarországon, addig
egy elektromos autóé elérheti a 600-700 ezer forintot is
- ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ). A magasabb kárértékek miatt a biztosítások díja magasabb lehet, mint a hagyományos járművek esetében, különösen a casco kerülhet többe.
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére, 20 022-re emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos autók száma Magyarországon.
A hazánkban gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság nagyobb hányada kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó-kínálatban elérhető elektromos modellek döntő többségére.
Vannak biztosítók, amelyek azokra a típusokra nem adnak ajánlatot, amelyek hivatalos javítása Magyarországon nem megoldható.
Más társaságok egyes modellekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A társaságok portfoliójában pár százalékos az elektromos meghajtású járművek aránya - írta a MABISZ. A szövetség azt javasolja, hogy az elektromosautó-tulajdonosok olvassák át alaposan a jármű kézikönyvét és
tartsanak be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, mert ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatás nyújtásának.
Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, hogy az ajánlattétel előtt az ügyfél megismerjen minden olyan speciális szabályozást (például a töltésre vonatkozó korlátozás), amely esetlegesen az elektromos járművekre vonatkozik. Érdemes meggyőződni róla, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak elektromos járművekre, valóban kiterjed-e a biztosítás minden alkatrészre, tartozékra, biztosítási eseményre - például töltés közbeni töltőkábel lopásra -, vannak-e az elektromos járművekre vonatkozó különleges megkötések, rendelkezések.