FRISSÍTÉS:
A Magyar Közút azt írta az Origónak, hogy egy egyeztetés alatt lévő kísérleti beruházásról van szó. A projekt megvalósításáról még nincs döntés. Noha az eredeti cikkben már tényként közölték a telepítés dátumát és a bekerülési költséget, a beruházás finanszírozása még nem dőlt el, így a projekt esetleges költségei és a megvalósítás dátuma sem tudható még.
Korábban írtuk:
A Magyar Közút Zrt. olyan gördülő elemekkel ellátott védőkorlátot telepít kísérleti jelleggel Veszprém megyében, amilyeneket a Távol-Keleten már sikerrel használnak egy ideje.
Az új típusú korlát telepítését áprilisra tervezik. A kiépítés és beszerzés összes költsége 50 millió forint, a telepítésre a 82. számú főközlekedési útvonal egy 200 méteres szakaszát jelölték ki – a helyszínt a rendőrség ajánlása alapján választották.
A gördülő elemekkel ellátott korlát a „rolling barrier" nevet kapta. A lényege, hogy a fém korlátelemek közé, a járművek átlagos érintési magasságában műanyag, hordó alakú elemeket szerelnek be.
A hordók felfüggesztése nem merev, a műanyag idomok csapágyazottak, így forgásképesek a hossztengelyük körül. Az előnye kettős: egyrészt nem fémnek csapódnak a járművek, másrészt kellően lapos becsapódás esetén a hordók egyszerűen továbbvezetik az autót. Ezért ezeket a rendszereket elsősorban nagy tempójú kanyarokban alkalmazzák - írta a Kreszvaltozas.hu.