Tavaly a számos kedvezőtlen körülmény (orosz-ukrán háború miatti alkatrészhiány, infláció stb.) miatt 10,9 százalékkal csökkentek a magyar újautó-eladások, de az Opelnél az átlagnál kisebb volt a visszaesés, így 4 százalékra növekedett a piaci részesedése.
Számszerűen ez 5172 darab eladott négykerekűt jelentett, amiből 4230 volt személyautó, 942 darab pedig kihaszonjármű.
Bár elmúlt a dobogós helyezések aranykora, a márkák összesített sorrendjében az Opel 9. helyen végzett, ami nagy szó az importőrváltás előtti mélypont időszakához képest, és jobb a többi Stellantis-márka eredményeinél.
Mint a sajtótájékoztatón Dallos Attila Opel-igazgató elmondta, több modellre (két kishaszonjárműre és az ötajtós Astrára) nagyobb kereslet volt, mint amennyit a nyersanyaghiány miatt le tudtak gyártani, ezen a téren az idei évben jelentős előrelépésre számítanak. Folyamatosan nő az érdeklődés zöld rendszámos, vagyis az elektromos és plug-in hibrid kivitelekre, amelyek szinte a teljes kínálatban elérhetők, hiányzik viszont egyelőre a kifutó Insignia utóda, amely amúgy az utolsó GM-technikájú autó volt a kínálatban, a többiek már francia technikára épülnek. Lássuk a tavalyi év hazai bestsellereit:
Feltűnő, hogy a kisautók és B-szegmenses SUV-ok fogytak igazán jól, de idén fordulhat a kocka, mert az Astrából érkezik a rég várt kombi és az elektromos kivitel. Ez az jelenti, hogy a korábbi generációknál hallatlanul népszerű kompakt teljes hajtáspalettával (benzines, dízel, hibrid és villanyautó) elérhető lesz,
sőt, 2023-ban megjelenik belőle a zöld rendszámos GSE sportváltozat is, akárcsak a Grandland szabadidőautóból.
További újdonság lesz a villámos márkánál a Corsa nyáron érkező ráncfelvarrása, amikor átalakul a műszerfala és megjelenik az orrán Vizor-hűtőmaszk. Megmutatjuk grafikán, hogy nézhet majd ki: