Az alsó-középkategóriás, nem SUV-jellegű villanyautó három változatban létezik: a belépő szintű modell a Family, amelynek a teljes töltést is tartósan bíró lítium-vasfosztfát akkumulátora 51 kWh-s, a hátsó kerekeket hajtó far-villanymotorja pedig 170 lóerős.
Ennek a 350 km hatótávolságú (WLTP ciklus) verziónak az alapára 12,9 millió forint
a márciusi piaci bevezetéskor, ami a 4,75 millió forinttal kevesebb a hasonló tudású Renault Mégane E-Tech Electric és 6,3 millióval a Volkswagen ID.3-as áránál.
A 450 km hatótávú, 14,4 millió forintba kerülő Comfort és az egyelőre még nem beárazott, 435 km hatótávú Luxury viszont már egyaránt 64 kWh-s lítium-ion akkumulátort és 204 lóerős villanymotort kap, utóbbiban alapáras a hőszivattyú is, amely csökkenti a klímaberendezés energiafogyasztását. Érdekes, hogy ezek az erősebb változatok a nagyobb kapacitású akkumulátor ellenére csak 30 kilóval nehezebbek az alapváltozatnál (1685 kg), mégis rosszabbul gyorsulnak fel 0-100 km/h-ra (7,9 vs. 7,7 mp).
Az MG4 Electric ügyes formája a sanghaji SAIC Motor Design Center, a londoni Advanced Design Studio és a szintén brit fővárosban található Royal College of Art globális fejlesztésének eredménye.
4287 mm hosszú, 1836 mm széles és mindössze 1504 mm magas a karosszéria,
vagyis 2,6 centivel hosszabb, 2,7 centivel szélesebb és 6,4 centivel alacsonyabb, mint legnagyobb ellenfeléé, a 19,2 millió forinttól kapható Volkswagen ID.3-asé.
A tengelytávja viszont 6,5 centivel rövidebb, ezért a hátsó helykínálat is jóval szűkösebb, de ez olyan, mintha valaki arra panaszkodna, hogy alacsonyabb LeBron James kosárlabdázónál.
Minimalista stílusban tervezték a kabint, az ID.3-ashoz hasonlóan a vezető előtt csak egy kisméretű, 7 colos kijelző található, a legszükségesebb adatokkal. Ötletes a menetirány-választó forgótárcsát tartalmazó középkonzol lebegő kialakítása, ami több helyet biztosít a két ülés között,
a szintén lebegő érintőképernyő 10,25 colos.
A hatszögletű, kétküllős kormánykerék magassága és mélysége is állítható, a Comfort verziótól bőrbevonattal készül, és a Luxury változatban pedig fűthető is, hasonlóan az elektromosan állítható első ülésekhez.
Az AMTS-en tartott bemutatón alkalmam volt beülni az autóba, így kiderült, hogy
sokkal jobb az anyagminőség, mint a többi MG modellben,
például a műszerfal teljes felső része puha, habosított bevonatot kapott, de a gyakran érintett műanyag felületek is kellemes tapintásúak. Csak alul használtak olcsó, karcolódásra hajlamos, kemény műanyagokat, például a két első ülés közötti tárolórekeszeknél, de ez az kedvező ár ismeretében bőven megbocsátható.
Egy innovatív akkumulátornak köszönhető, hogy az MG4 Electric dinamikus megjelenésű, alacsony építésű lehetett: a fektetve elhelyezett cellák magassága mindössze 110 mm, ami 12-vel kisebb a Tesla Model 3, és 30-cal a Volkswagen ID.3-as akku-magasságánál. Ez teszi lehetővé
a többi villanyautóhoz képest a nagyobb belmagasságot,
vagy azonos belmagasság mellett a kevésbé magas karosszériát. Egyébként az MG tulajdonosa, a kínai SAIC Motor által kifejlesztett moduláris, skálázható MSP platform bármilyen, 2650 és 3100 mm közötti tengelytávú villanyautó alapjának alkalmas.
Az MG4 Electric Standard váltóáramú (AC) töltési teljesítménye nyilvános töltőponton 6,6 kW, míg az akkumulátor egyenárammal (DC) akár
117 kW-os sebességgel is gyorstölthető,
így 40 perc alatt 10-80 százalékra lehet hozni. A Comfort és Luxury modellekhez már alapfelszereltség a 11 kW-os beépített töltő, a 135 kW-os villámtöltéssel pedig 35 perc alatt 10-ről 80 százalékosra gyorstölthető az akku. Mindhárom változat motorja 250 Nm maximális nyomatékú, a vontatható tömeg egyaránt 500 kg.
Az alacsony tömegközéppont és karosszériamagasság, a hátul elhelyezett motor, a hátsókerék-hajtás, az igényes, ötlengőkaros, független hátsó futómű, valamint a kiegyensúlyozott,
50:50 százalékos súlyelosztás
révén az MG4 állítólag a kompakt kategória egyik legjobb útfekvésével és vezetési élményével rendelkezik, amit a nyugat-európai lapokban megnyert összehasonlító tesztek sokasága is igazolni látszik.
A Bosch-tól beszerzett sebességfüggő elektromos szervokormány városban könnyű, nagy sebességnél felkeményedik, de a rásegítés mértéke a választott üzemmódtól (Comfort, Normal és Sport) is függ. Mivel elöl nincs hajtás, az első kerekeket a szokásosnál jobban el lehet fordítani, aminek köszönhetően a fordulókör átmérője mindössze 10,6 méter. A többféle erősségű fékenergia-visszatáplálásra képes, négy tárcsafékkel ellátott Continental fékrendszerrel a fékút 100 km/h-ról kevesebb, mint 37 méter.
Akár powerbankként is használható az akkumulátor,
adapterkábellel, legfeljebb 2,2 kW teljesítménnyel elláthatja energiával a külső eszközöket, például elektromos kerékpárokat, rollereket, vagy akár egy másik villanyautót is.
A többi MG-hez hasonlóan az MG4 Electric-re is 7 év/100 ezer km garanciát vállal az importőr, amely évi 300 darab eladását tervezi Magyarországon az újdonságból. Jelenleg 60 autóból áll a készlet, de újabb 50 darab már hajózik Európa felé.
Az MG4 Electric az új, moduláris MSP villanyautó-platformon alapuló modellek közül az első, de 2025-ig még számos új MG villanyautó épül majd erre, többek között egy olcsó miniautó, egy kisteherautó, több SUV és az MG F nyitott sportautó még idén érkező utóda, a Cyberster is, amellyel méltó módon szeretné megünnepelni a 100. születésnapját az immár 18 éve kínai kezekben lévő brit márka.
De még ennél is hamarabb érkezik majd Magyarországra a korábbi fejlesztésű, nem MSP-alapú, taxisoknak is ideális MG5, ami a piac első tisztán elektromos kombija lesz.